יתרונות הסקוואט עבור האישה המתאמנת

443 צפיות

אם את מחפשת דרך רבת עוצמה להגביר את הכושר הכללי שלך ולקבל תוצאות רציניות ומהירות – סקוואטים זה הפתרון. זהו תרגיל אחד פשוט שאמור להיות חלק של כולם בשגרת האימונים. יחסית פשוטה לביצוע, אינה דורשת ציוד וניתן לעשותה כמעט בכל מקום.

מאת עינת סולטן

shutterstock_441435583

היתרונות של סקוואט

  1. בונה שרירים בכל הגוף
  2. שרירי הרגליים -כולל את הארבע ראשי, מיתרי הברך, השוקיים ושרירי הישבן.
  3. תרגיל פונקציונלי שמקל על הפעילות היומיומית
  4. על ידי תרגילים פונקציונליים אנחנו מקדמים את הניידות והאיזון של הגוף שלנו בעולם האמיתי
  5. שריפה של יותר שומן- אחת הדרכים היעילות ביותר כדי לשרוף יותר קלוריות היא למעשה להשיג יותר שרירים. על כל קילו של שרירים נוספים אנחנו מרוויחים הגוף שלנו ישרוף 50-70 קילו נוספים ליום.
  6. מניעת פציעות
  7. מגביר את ביצועי הספורט שלנו–לקפוץ גבוה יותר, לפעול מהר יותר וכו…
  8. סקוואט משפר את השאיבה של נוזלי הגוף ובכך מסייע בסילוק פסולות ותורם לאספקה של תזונה לכל הרקמות.

shutterstock_192407147

אופן הביצוע

  1. לעמוד עם הרגליים שלך קצת יותר מרוחב הכתף
  2. לשמור על הגב בעמדה ניטרלית, ולשמור על הברכיים ממורכז מעל רגליך
  3. לאט לאט לכופף את הברכיים, הירכיים, הקרסוליים, הנמכת עד זווית 90 מעלות
  4. לחזור לנקודת ההתחלה
  5. חזור על 15 – 20 פעמים
  6. עבור 2-3 סטים למתחילים (לעשות את זה שתיים או שלוש פעמים בשבוע)

חשוב לבצע את הסקוואט כנגד משקל הגוף, אנשים רבים נעזרים באחיזת ידיים יחדיו תוך כדי כריעה, זאת בכדי לשפר את הציבה. שמרו על מבט ישר לפנים ולא כלפי הרצפה לאורך כל התרגיל, זאת בכדי לשמור על שיווי משקל. הקפידו לנשום באופן סדיר לאורך כל התרגיל ושימו לב כי כפות הרגליים יציבות ולא נעות על הרצפה. רכזו את משקל הגוף במרכז הרגל ותוך כדי שאתם מקפידים לא להישען יותר מידי קדימה או אחורה תוך כדי הקפדה שהברך לא עוברת את הבוהן.

5 טעויות נפוצות בביצוע סקוואט

1: הברכיים נופלות פנימה
2: קימור הגב התחתון
3: אתם מבצעים את אותו הסקוואט כל הזמן
4: הרמת משקל נמוך מדי
5: הברכיים לא עוברות את הבהונות

המאמר נכתב על ידי עינת סולטן, מאמנת כושר ומומחית בנושאי תזונה ובריאות הגוף.

img-20160827-wa0011