מחלות לב במשפחה? הנה 7 הרגלים שאתה חייב לאמץ עוד היום!

258 צפיות

מחלות לב, או בשמן השני, "הרוצח השקט", הן הגורם השני למוות, לאחר מחלות הסרטן, בקרב האוכלוסייה. אם "התברכת" בהיסטוריה משפחתית הכוללת מחלות לב, אתה אוטומטית בקבוצת הסיכון. מלחיץ, נכון? אל דאגה, בעזרת כמה הרגלים פשוטים, ניתן להפחית משמעותית את הסיכוי לחלות במחלות ולשמור על לב בריא וחזק.

  1. פעילות גופנית- אוקיי, הכוונה היא לא להשתתף במרתון ת"א הבא, מספיק להתחיל להזיז את הגוף דווקא במקומות בהם אנו נוטים להתעצל: לעלות במעלית במקום במדרגות, לנסוע למקומות קרובים במקום לעשות אליהם הליכה קצרה וכו'. השתדלו לעשות לפחות שעתיים וחצי של ספורט בשבוע. חשוב להבדק ע"י רופא טרם תחילת הפעילות.

  1. שמרו על משקל תקין- עודף משקל והשמנת יתר הם גורמי סיכון למחלות לב וכלי דם. ככל שהמשקל גבוה יותר הסיכויים לפתח סיבוכים גדולים יותר, ולעומת זאת ירידה במשקל עוזרת למניעת מחלות רבות, ביניהן מחלות לב.
  2. סופר פוד– מדובר במזונות הידועים בסגולותיהם וביכולתם להפחית משמעותית את הסיכויים לחלות במחלות לב. צריכה יומית של של תוסף ענבים למשל, העשיר בפיסאיד רסברטרול ובפוליפנולים הנמצאים ביין אדום, תשפר את בריאות הלב ותסייע במניעת סתימת עורקים.

    הפיתוח הישראלי ששומר על הלב שלכם  >>>

  1. הפסיקו לעשן- עישון ידוע כמזיק וגורם למחלות רבות, ביניהן מחלות לב. תוצאות הגמילה מעישון הן די מיידיות: הסיכון העודף להתפתחות מחלות לב פוחת תוך שנים ספורות.
  1. שמרו על רמת כולסטרול נמוכה-  כולסטרול בגוף, למרות הרושם שנוצר, הנו טוב לגוף. הבעיה מתחילה כאשר ישנו עודף כולסטרול "רע" והרמות אינן מאוזנות בדם. רמות גבוהות של כולסטרול זה גורם לחסימת עורקים ולבעיות רבות בלב. בכדי לשמור על רמת לחץ דם תקינה יש להימנע מאכילת שומן רווי ושומן טראנס (המצויים לרב במזון מהיר), להגביל אכילת מוצרי בשר אדום ושומן ולצרוך תוספי תזונה המסייעים בהורדת הכולסטרול הרע כגון אבקת ענבים. יש להימנע מאכילת שומן רווי ושומן טראנס (המצויים לרב במזון מהיר- ג'אנקפוד), להגביל אכילת בשר אדום ומוצרי חלב שמנים (כגון גבינות בעלות אחוזי שומן גבוהים).

  1. שמרו על רמות סוכר תקינות- שיעור תמותת אנשים החולים במחלת הסוכרת גבוהים פי שניים עד ארבעה בהשוואה לאנשים ללא סכרת. אכילה נכונה, שליטה במשקל גוף תקין, פעילות גופנית ונטילת תרופות מרשם יפחיתו משמעותית את הסיכון לסוכרת. גם במקרה של רמת סוכר גבוהה, נטילת אבקת הסופר פוד ענבים עשויה לסייע. האבקה למעשה מכילה את כל הטוב שיש ביין אדום רק ללא הסוכר (והאלכוהול) המצוי בענבים.
  1. שמרו על לחץ דם תקין- שמירה על לחץ דם תקין חשובה מאוד למניעת מחלות לב ובעיות נוספות. אנשים בעלי לחץ דם גבוהה, פעמים רבות אינם מודעים לכלל לעובדה זו כיוון שהסימפטומים להן גורם לחץ הדם יתפתחו רק כאשר תופיע המחלה. לכן חשוב להישאר עם היד על הדופק בכל הנוגע ללחץ הדם, לשמור על משקל גוף תקין, להגביל את צריכת המלח וליטול תרופות מרשם. גם שמירה על רוגע והימנעות מלחצים עוזרת ללחץ הדם להשאר במדדיו התקינים.

אל תזניחו את הלב שלכם! הקליקו למידע נוסף >>>