לא רק בשביל הדיאטה: למה חשוב לשתות מים – ואיך נגרום לעצמנו לשתות יותר?

196 צפיות

לא רק בשביל לשרוד – למים יש הרבה יתרונות בריאותיים: הם מגנים על המוח ועל רקמות פנימיות אחרות, מווסתים את טמפרטורת הגוף, מוציאים פסולת מיותרת, ואף עוזרים לחילוף החומרים ולבריאות העור • כשאין לנו מספיק מים בגוף אנחנו עלולים להתייבש ולחוות יובש בפה, לחץ דם נמוך, כאבי ראש, סחרחורות, עור יבש ועייפות • טיפים מנצחים שיסייעו לכם לשתות יותר



כולנו יודעים שחשוב לשתות מים, ויותר מזה, שחשוב לשתות לפחות שמונה כוסות ביום ובקיץ החם שלנו לפחות תריסר. מים הם אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו מכניסים לגוף שלנו, ובכל זאת, רובינו פשוט לא מצליחים לשתות מספיק. אנחנו שותים רק כשאנחנו צמאים, וכמעט תמיד נמצאים במצב מסוים של מחסור בנוזלים.

מעבר לזה שאנחנו זקוקים למים פשוט בשביל לשרוד, למים יש עוד הרבה יתרונות בריאותיים. הם אלו שמשמנים את המפרקים שלנו, מגנים על המוח ורקמות פנימיות אחרות, מווסתים את טמפרטורת הגוף, מוציאים פסולת מיותרת מהגוף ואף עוזרים לחילוף החומרים ולבריאות העור. כשאין לנו מספיק מים בגוף אנחנו עלולים להתייבש ולחוות יובש בפה, לחץ דם נמוך, כאבי ראש, סחרחורות, עור יבש ועייפות. במקרים קיצוניים יותר אנחנו עשויים לסבול מאבנים בכליות ומדלקות בדרכי השתן.

ובכל זאת, רובינו מנסים להתחמק משתיית מים בכל מיני דרכים יצירתיות. הטעם לא טוב, שתייה מרובה גורמת לנו ללכת לשירותים כל חצי שעה, והתירוץ הכי נפוץ: אנחנו פשוט לא זוכרים לשתות. אז בדיוק בשביל זה ארגנו לכם כמה טיפים קלים ופשוטים שיעזרו לכם לזכור לשתות את הנוזל הזה ששומר אותנו בריאים ובחיים. שיהיה לרוויה!



5 טיפים שיעזרו לנו לשתות יותר מים

  • לתבל את המים

     יש אנשים שפשוט לא מסוגלים לשתות מים ותמיד יעדיפו מיץ, וחלק פשוט לא יכולים לסבול את המחשבה של 8 כוסות מים ביום. הדרך הכי טובה להתמודד עם הקושי הזה היא "לתבל" את המים ולהפוך אותם למרגשים יותר. איך עושים את זה? מוסיפים לימון ונענע, פירות טריים (כמו אשכולית או תותים) ואפילו ירקות חתוכים (כמו סלרי או מלפפון). אם אתם ממש לא מסתדרים עם מים –  לא משנה מה – נסו לפחות לדלל את המיץ שאתם שותים עם מים וקרח.

  • אפליקציה

    למזלנו, אנחנו חיים בעידן האפליקציות, ובעידן הזה אפשר למצוא אפליקציה לכל קושי בחיים. כן, גם לקושי לשתות מים. בחנות האפליקציות אפשר למצוא מגוון של אפליקציות שמטרתן לנטר את צריכת המים שלכם בדרך מהנה וקלה. באפליקציה תוכלו לעדכן בכל פעם שאתם שותים כוס מים, והיא בעצמה תזכיר לכם שהגיע הזמן לעוד שלוק.

  • בקבוק טכנולוגי

    אם אתם רוצים לקחת את הפן הטכנולוגי צעד אחד קדימה, תדעו שאפשר למצוא בקבוקים מיוחדים עם אפליקציה המורכבת עליהם. הבקבוק הזה עוקב אחרי כל שלוק מים שאתם לוקחים, ושולח את המידע ישירות לטלפון שלכם. יחי הטכנולוגיה.


     


  • הוסיפו את זה ללו"ז

    הדרך הכי טובה להתרגל לשתות מים היא פשוט זה בדיוק – להתרגל לשתות מים. תחילה, נסו להוסיף כוס מים לכל חלק ביום שלכם. קמתם בבוקר? שתו מים. הגעתם לעבודה? שתו מים. אכלתם ארוחת צהריים? שתו מים. הלכתם לישון? שתו מים. בהתחלה תכניסו את זה ממש ללו"ז, ואף הניחו כוסות במקומות אסטרטגיים (ליד המיטה, על השולחן בעבודה), אבל בהמשך זה יהפוך להרגל, ממש כמו כוס הקפה של הבוקר.

  • קנו בקבוק מים

    אחת הדרכים לזכור לשתות היא לשים את המים כל הזמן מול הפרצוף שלנו. תשקיעו קצת בבקבוק מים איכותי, ואפילו סמנו עליו שעות או כמויות כדי שתוכלו להגיע למטרה שלכם בכל יום.