מדוע אנשים ששותים יין אדום סובלים פחות ממחלות לב?

דברים רבים כבר נאמרו על היין - הוא ישמח לבב אנוש, נכנס יין יצא סוד, ועוד • אך האמירה המודרנית שאולי הכי רלוונטית לימינו - היא "יין טוב ללב" • מה הופך אותו לכזה? • מה ניתן לעשות אם אנחנו מעדיפים להימנע מהאלכוהול והסוכר שהוא מכיל
981 צפיות

הכי קל להדגים את המשפט הזה על העם הצרפתי. הצרפתים, על אף שהם ידועים כגרגרנים גדולים כלומר נהנים מאכילת בשר משובח, גבינות שמנות, רטבים על בסיס חמאה ועוד מיני מאכלים עשירים בשומן – הם מהאנשים שסובלים הכי פחות ממחלות לב. לתופעה הזאת כבר הומצא שם והיא נקראת "הפרדוקס הצרפתי". חוקרים רבים חיפשו הסבר לתופעה וגילו שהסיבה הבריאותית מאחוריה היא שתייה יומית של יין אדום.



כיצד זה בעצם עובד?

הענבים, כולל קליפות וזרעי הענבים, המשמשים להכנת היין האדום, מכילים פוליפנולים. אלו חומרים נוגדי חמצון כשבכל ענב יכולים להיות סוגים שונים של פוליפנולים. הם מסייעים בהרחבת עורקים, מניעת חמצון כולסטרול, מניעת טרשת עורקים, ירידת לחץ דם ועוד.

עם השנים עוד ועוד מחקרים בדקו ומצאו שלשתייה מתונה של יין אדום יתרונות נוספים – הקטנת הסיכוי לחלות בסוגים שונים של סרטן, סכרת, שבץ מוחי, אלצהיימר ובמערכת העיכול.

נשמע נהדר, אם כן מדוע לא כדאי לשתות יין אדום בכמויות גדולות מדי יום? מפני שלצריכה מופרזת של יין אדום עלולה להיות גם השפעה שלילית, בעיקר מפני שהוא מכיל אלכוהול וסוכר.
מי ששותה יין בהגזמה חשוף להשמנה, פגיעה בכבד ואלכוהוליזם שיכול להיגמר בתאונות ופציעות. כפי שנהוג לומר – לכל מטבע שני צדדים, וכך גם ליין.



יחד עם זאת, אם תשאלו את רופא המשפחה שלכם הוא וודאי ימליץ לכם לשתות כוס יין אדום ביום, שתעשה לכם רק טוב לבריאות. אם לדייק, חוקרים גילו שהצריכה האופטימלית של יין אדום נאמדת ב-2 עד 3 כוסות ליום. חשוב לזכור שליין אדום יש יותר יתרונות בריאותיים מאשר ליין לבן, מכיוון והוא מכיל יותר פוליפנולים. זכרו, ככל שהיין שלגמתם יותר מתוק כך הוא פחות בריא, וככל שהוא יותר יבש כלומר פחות מתוק, כך הוא תורם יותר לבריאותכם.

מי צריך לשתות יין אדום? בגדול, כל אחד. שתיים שלוש כוסות יין אדום ביום בשילוב תזונה בריאה ומאוזנת ופעילות גופנית קבועה הם נוסחה כמעט בטוחה לאורח חיים בריא ואריכות ימים. אם אינכם מורגלים בשתייה יומית של יין, מומלץ להתחיל עם כוס אחת כל יומיים שלושה, ומשם לטפס לכוס או שתיים ביום.



אפשרות נוספת שהופכת פופולרית ומועדפת בשנים האחרונות היא צריכה של סופר-פוד שמגיע לרוב בצורה של אבקה המכילה את הפוליפנולים הבריאותיים של הענבים. את האבקה ניתן להוסיף לכל משקה, מים, או מזון, ולצרוך על בסיס יומי ללא כל קושי. היתרון בכך הוא שנהנים מכל התכונות הבריאותיות של היין האדום בלי הדברים השליליים כמו האלכוהול והסוכר. זה פתרון מעשי ויעיל לאנשים שאינם מורגלים לשתות כמויות של יין אך שואפים לחיות בריא.