זוגיות טובה? לא תאמינו מה זה עושה ללב ולבריאות שלכם

חולים פחות ומאושרים יותר: מחקרים מוכיחים חד משמעית - מערכת יחסים טובה הינה בעלת יתרונות לבריאות הכללית של כל אחד מבני הזוג • טיפים לזוגיות בריאה • תוסף תזונה מהפכני עשוי לשפר את המצב בין הסדינים  גלי לויטה-ליבוביץ'
2,606 צפיות

בכל פעם שאתם רבים עם בן הזוג תעצרו רגע ותחשבו – מה זה עושה ללב שלכם? מחקרים רבים מוכיחים חד משמעית, שמערכת יחסים טובה הנה בעלת יתרונות לבריאות הכללית של כל אחד מבני הזוג.

שיעורי התחלואה בקרב נשואים – נמוך יותר מאשר אצל הרווקים

ממחקר של המכללה האמריקאית  לקרדיולוגיה (ACC), עולה כי שיעורי התחלואה, בדגש על מחלות לב, בקרב נשואים – נמוך יותר מאשר אצל הרווקים. מחקר נוסף, שנערך בקרב 25,000 תושבי אנגליה מצא כי לנשואים 14% סיכוי גבוה יותר לשרוד אחרי שלקו בהתקף לב. בנוסף, תהליך התאוששות קל ופשוט יותר, כאשר החולה זוכה לטיפול ותמיכה של בן הזוג.

כמו כן, הסיכוי ללקות בהתקף לב או שבץ מכפיל את עצמו, בתוך 30 הימים הראשונים שלאחר מות בן הזוג.

יותר בריאים ויותר שמחים: יתרונות נוספים לחיים בשניים

לחיים בצוותא סיכוי נמוך יותר ללקות בשבץ או להיות מדוכאים. הורמון הקורטיזול, המופרש בעקבות רמה גבוהה של מתח, ויכול לפגוע במערכת החיסונית, נוטה להשתחרר בכמויות נמוכות יותר אצל אנשים נשואים בהשוואה לרווקים.  החיים בשניים נוטים לקחת פחות סיכונים, לאכול טוב יותר, ולשמור על אורח חיים בריא יותר. בריאות הנפש טובה יותר כאשר אתה נשוי.

חשוב לציין, כי התנאי ליתרונות הבריאותיים הללו הוא מערכת יחסים טובה ומספקת. במידה ומדובר בנישואים אומללים או מלחיצים, לעיתים עדיף לחיות לבד עם מעטפת תומכת של משפחה וחברים.

5 טיפים לזוגיות טובה – לגזור ולשמור

1. מתנות קטנות, לא רק בתאריכים חשובים:

אל תחכו ליום הולדת או אירוע מיוחד אחר. השאירו פתקים על הכרית או בתיק, העניקו ורד או כל מתנה שמסמלת תשומת לב. ישנן דרכים נוספות ללבה של אישה (או ללבו של גבר).

2. מילה טובה תמיד באה בטוב:

גם אחרי שנות נישואים רבות, למילים מלטפות יש השפעה אדירה על מצב הרוח של בן הזוג, ויצירת אינטימיות. אל תחסכו במחמאות.

3. בין הסדינים: לשמור על התשוקה – בכל גיל

השקיעו ביחסי המין שלכם: קבעו יום בשבוע בו אתם "עושים את זה", שלבו מחוות רומנטיות כמשחק מקדים, ועשו כל שביכולתכם כדי לשמור על התשוקה – בכל גיל.

4. לדעת גם איך לריב

מילים שמשתחררות לאוויר, גם אם לא התכוונו, נצרבות היטב בתודעה הזוגית שלנו. חשוב לדעת לא רק מה אומרים, אלא באיזה אופן נאמרים הדברים.

5. זמן איכות זוגי על בסיס שבועי

הקפידו לבלות יחד כזוג – החל מהליכה משותפת ועד לשהייה של לילה (לפחות) ביעד רחוק. קיימו פגישה שבועית, באווירה נעימה ורגועה – במהלכה דברו על לוגיסטיקה וגם על מה שבניכם. לא צריך להגיע למצבי קיצון, כדי ללבן נושאים שחשובים לכל אחד מכם ולשניכם יחד כזוג.

הדרך אל האושר והבריאות עוברת דרך זוגיות טובה

לסיכום, אם היו חסרות לנו סיבות לנהל מערכת יחסים טובה ויציבה – עכשיו כבר אין ספק שהדרך לאושר ולחיים בריאים עוברת דרך זוגיות טובה, וכדאי לנו להשקיע בזו שיש לנו ולשפר אותה כל הזמן. אז בפעם הבאה שאת נוכחת שהוא שכח את הגרביים בסלון, או שאתה מוצא קבלות של רכישות שהיא עשתה, בזמן שהמוצרים הוסלקו בארון הבגדים, תנשמו עמוק ולכו גם לחדר המיטות – זה יעשה לכם רק טוב. חג אהבה שמח!