מובילאיי – מערכת הסיוע למניעת תאונות דרכים מהמובילות בעולם – אז מה ואיך בדיוק היא עושה זאת ?
את העובדה כי מובילאיי היא חברה ישראלית המובילה בעולם בפיתוח מערכות המסייעות למניעת תאונות דרכים אנחנו כבר יודעים, ואת זה שהיא מסייעת במניעת תאונות דרכים באופן יומיומי ברחבי העולם גם כבר שמענו – אבל האם חשבתם למה המערכת הזו כל כך מוצלחת? החלטנו לפרק את מערכת מובילאיי לגורמים, ולהבין כיצד עובדת הטכנולוגיה המהפכנית הזו שמסייעת לנו לנהוג בטוח בהתבסס על טכנולוגיית ראייה מלאכותית.
מי את מובילאיי?
מערכת מובילאיי משלבת מעבד מרכזי חזק באמצעות שבב EyeQTM, מערכת שמע המספקת התרעות קוליות וויזואליות, צג LED המציג התרעות בזמן אמת ומצלמה המורכבת על השמשה הקדמית של הרכב.
המערכת פועלת כדי להוות "עין שלישית" הפקוחה ביום ובלילה. יחד הם מנתחים את השטח מקדימה, מבינים את תוואי הדרך ויוצרים התרעות המסייעות לנו להימנע ממצבי סכנה בזמן נהיגה.
היתרונות של מערכת מובילאיי
מפחיתה את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים –
- כפי שעולה במחקר שנערך על ידי רון בינה אקטוארית בע"מ 2012, חברה המפעילה את מאגר הנתונים הסטטיסטי בביטוח רכב חובה בישראל. נתוני המאגר משמשים את המפקח על הביטוח במשרד האוצר וכן את חברות הביטוח הפועלות בארץ.
- חברות הביטוח מעניקות הנחות על ביטוח החובה לכלי רכב בהם מותקנת המערכת – תוכלו לבדוק את גובה ההנחה במחשבון ביטוח חובה של משרד האוצר.
- נכון לשנת 2019 מערכת הסיוע של מובילאיי מעלה את רמת הבטיחות של רכב חדש בלא פחות מ-4 נקודות (על-פי נוהל רמת אבזור של משרד התחבורה 1.1.2019).
- מעודדת נהיגה מתונה, מוזילה את מחיר הביטוח חובה, ומסייעת למניעת תאונות.
הרכב שלכם עלה לכביש בין שנת 2000 למאי 2017?
אז ייתכן שכלי הרכב שלכם זכאי להינות מהנחה בגובה 1,500 ₪ באגרת הרישוי לרכב. על מנת שתוכלו בצורה מהירה וקלה לדעת האם רכבכם נמנה בין זכאי ההטבה ריכזנו עבורכם ברשימה קצרה את התנאים לקבלת ההטבה בין היתר:
👈 הרכב בו מעוניינים להתקין את מערכת הבטיחות הוא רכב פרטי ("M1") או מסחרי ("N1") בבעלות פרטית או ליסינג פרטי.
👈 משקל הרכב הכולל אינו עולה על 3.5 טון
👈 ברכבך טרם הותקנה מערכת בטיחות ובמידה וכן, התקנת מערכת הבטיחות ברכב בוצעה רק לאחר כניסת נוהל 151 לתוקף (כלומר, אחרי ה-19.9.2017).
👈 כלי הרכב נרשם לתנועה בישראל בין 1.1.2000 לבין 1.5.2017
*כל התנאים הם בכפוף לנוהל 151 של משרד התחבורה
1. התרעת אי שמירת מרחק מהרכב שמלפנים
המערכת מחשבת את המרחק בשניות בינינו לבין מיקום הרכב שלפנינו, ומציגה חיווי עדכני ומדויק של השניות מהרכב שמלפנים. כאשר מרחק זה מצטמצם ויורד מתחת לסף המוגדר מראש והופך למסוכן, המערכת מתריעה לנו הן באופן ויזואלי והן באופן קולי.
2. התרעה לפני התנגשות ברכב שמלפנים (בדרכים עירוניות ובין-עירוניות)
מערכת מובילאיי סורקת באופן חכם את הכביש מלפנים, מזהה כלי הרכב ומחשבת את מהירותם היחסית. כך, היא יכולה לחוש שקיימת סכנה מהותית והתנגשות פוטנציאלית ברכב שלפנינו, ומתריעה עד 2.7 שניות לפני ההתנגשות, גם בסביבה עירונית וגם בדרכים מהירות.
3. התרעת סטייה מנתיב
סטייה מנתיב ידועה כאחת הגורמים העיקריים לתאונות קשות. מערכת מובילאיי יודעת לזהות את נתיב הנסיעה, והחל ממהירות מעל 55 קמ"ש מתריעה באופן קולי וויזואלי – במקרה של סטייה מנתיב הנסיעה ללא הפעלת מחווני האיתות.
4. התרעה לפני התנגשות בהולכי רגל ורוכבי אופניים
מערכת מובילאיי יודעת לזהות הולכי רגל ורוכבי אופניים באור יום ובמהירויות של מ-1 קמ"ש עד 50 קמ"ש, ולהבין אם ישנה סכנת פגיעה. המערכת תתריע ותספק זמן תגובה של 2 שניות לנהג לבלימה או מניעת התאונה.
5. זיהוי תמרורים
המצלמה של מובילאיי יודעת לזהות מגוון תמרורים, בין היתר המערכת מזהה את תמרורי המהירות ומתריעה ויזולאית במקרה של נסיעה מעל המהירות המותרת לפי השילוט בכביש.
חמש ההתרעות האלו מתאגדות יחד לכדי מערכת אחת עוצמתית, מקיפה, שיודעת להתמודד עם סכנות בזמן הנהיגה על כביש ועל הדרך מסייעת לנו באימוץ הרגלי נהיגה נכונים ובטוחים. ההתרעות האלו ביחד הן, בין היתר, הכוח שהפך את מובילאיי למה שהיא היום, מערכת בטיחות מהמובילות בישראל – ואף בעולם.
הצטרפו עוד היום למהפכת הנהיגה הבטוחה, והוסיפו עין שלישית לרכב שלכם – שתשמור עליכם ועל משפחתכם מכל סכנה בכביש >>