כמה פעמים ניצלת מתאונה ברגע האחרון? כמעט לכל אחד מאיתנו יש סיפור מצמרר כזה. זה לא סוד שהכבישים בישראל מלאים בסכנות ובכל יום מתרחשות תאונות דרכים. מספר הרכבים על הכביש עולה משנה לשנה ואיתו גם כמות תאונות הדרכים. אז גם בתור נהגים זהירים – למה הכי כדאי לכם לשים לב?



כדי שתגיעו בשלום הביתה, לעבודה או לכל מקום אחר – ריכזנו עבורכם שישה גורמים נפוצים שמסכנים אתכם ברכב ועלולים לגרום לתאונת דרכים, לצד המלצה חמה שתשמור על החיים שלכם ושל נהגים אחרים בכביש:

1. סטייה מהנתיב –

זה קורה כמעט לכולנו: לרגע אחד אנחנו מחליפים תחנה ברדיו, מחטטים בתיק כדי למצוא את הכריך או את בקבוק המים, מתבוננים במסך הטלפון הנייד כדי לוודא שאנחנו בדרך הנכונה ולא פספסנו את הפנייה – והופ, סטינו מנתיב הנסיעה שלנו. אם יש לנו מזל, ניישר מיד את ההגה בחזרה ונמשיך בנסיעה. אם לא, הסטיה תוביל לפגיעה ברכב אחר או בגדר ההפרדה. דבר כזה עלול להיות מסוכן מאוד, ולכן ההמלצה היא להתרכז בדרך ולהשאיר את שתי הידיים על ההגה.

2. סכנת התנגשות ברכב שמלפנים בדרך עירונית –

למשל, כשאתם נוסעים בתוך העיר והנהג שלפניכם בולם בפתאומיות. בכבישים עירוניים קיים עומס רכבים וכל התנהגות מפתיעה ולא צפויה מצד הנהגים עלולה לגרום להתנגשות. לכן, חשוב לשמור על ערנות גבוהה ועל מהירות מתאימה בתוך העיר.

3. סכנת התנגשות ברכב שמלפנים בדרך בין עירונית –

סכנה נפוצה נוספת בכבישים היא התנגשות בדרך בין עירונית. אם, למשל, הרכב שלפניכם מאט לפתע את מהירות הנסיעה שלו, עליכם להגיב במהירות. במערכת מובילאיי קיימת התרעה נפרדת לדרך בין עירונית, אשר מאופיינת במהירות נסיעה גבוהה יותר.

4. אי שמירת מרחק –

העומס בכבישים, המהירות ולעתים גם חוסר תשומת לב עלולים לגרום לנו לנסוע קרוב מדי לרכב שלפנינו. כל עוד אנחנו והנוסעים לפנינו נוהגים בדיוק באותה מהירות הכל בסדר, אולם שינוי במהירות הנסיעה או בלימה פתאומית של הרכב לפנינו עלול לגרום להתנגשות. הבעיה העיקרית בשמירת מרחק היא הקושי לאמוד את המרחק הדרוש והוא משתנה בהתאם למהירות הנסיעה ולתנאיי הדרך.

5. סכנת פגיעה בהולכי רגל או ברוכבי אופניים –

זה יכול לקרות בגללנו – למשל, הסחת דעת כמו התעסקות בנייד בזמן הנסיעה – או בגלל רוכב אופניים שרוכב בצורה מסוכנת או הולך רגל שהתפרץ לכביש. הולכי רגל ורוכביי אופניים הם גורם מסוכן ובלתי צפוי בנהיגה.



6. חריגה מהמהירות המותרת –

בזמן נהיגה, העיניים שלנו לא מרוכזות ב-100% במד המהירות, אלא בכביש (וטוב שכך). בנוסף, אנחנו לא תמיד זוכרים מהי המהירות המותרת בכל מקטע ולא שמים לב לתמרורי המהירות. כשאנחנו נוסעים במהירות גבוהה בדרך שאינה מתאימה לכך, אנחנו מסכנים את עוברי הדרך ומעצימים את הסיכויים לתאונה.

מה אפשר לעשות? חשוב לשמור על מהירות המתאימה לתנאי הדרך ולשים לב לתמרורים המורים על המהירות המותרת. בדרך מהירה אפשר גם להיעזר ב”בקרת שיוט” במידה ויש לרכב שלכם תכונה כזו כדי לשמור על מהירות אחידה.

לסכנות הללו, שמאיימות על החיים שלנו מדי יום, יש פיתרון

כולנו בני אדם ועושים טעויות. אבל מספיקה שניה אחת של חוסר תשומת לב כדי לפגוע בחיים שלכם או של אחרים. ומה שיכול להציל אתכם באותו הרגע הוא מערכת בטיחות לרכב המסייעת במניעת תאונות.

במערכת מובילאיי יש התרעות המיועדות לסייע למנוע סכנות המאיימות עלינו בכביש:

  • התרעת התנגשות חזית-אחור בדרכים בין עירוניות מספקת חיווי עד 2.7 שניות לפני התנגשות חזית אחור אפשרית בכלי רכב הנוסע לפניך בנתיב הנסיעה שלך. התרעה זו פעילה במהירות של 30 קמ”ש ומעלה ומתריעה באמצעות סדרות צפצופים חזקים ומהירים ובאמצעות התרעה חזותית של כלי רכב אדום מהבהב. בנוסף, ההתרעה מזהה גם אופנועים.
  • התרעת התנגשות חזית-אחור בדרכים עירוניות פעילה במהירות שמתחת ל-30 קמ”ש ומספקת חיווי לפני התנגשות בכלי רכב הנוסע מלפנים בנתיב הנסיעה, זאת באמצעות סדרות צפצופים חזקים ומהירים והתרעה חזותית של כלי רכב אדום מהבהב. גם התרעה זו כוללת זיהוי אופנועים.
  • התרעה לפני התנגשות בהולכי רגל או רוכבי אופניים שנמצאים בנתיב הנסיעה פועלת עד 2 שניות לפני התנגשות אפשרית. התרעה זו פעילה בשעות היום בלבד במהירויות שבין 7 קמ”ש ל- 50 קמ״ש.
  • התרעת סטייה מנתיב פעילה במהירות של 55 קמ”ש ומעלה (תלוי בהגדרה ההתחלתית של המערכת ובהתקנה) ומספקת חיווי כאשר הרכב סוטה מנתיב הנסיעה ללא איתות, באמצעות סדרת צפצופים חדים וחזקים והתרעה ויזואלית של סימוני נתיב לבנים מהבהבים, בהתאם לצד הנתיב בו מתבצעת הסטייה.
  • התרעת אי שמירת מרחק פעילה במהירות של 30 קמ”ש ומעלה ובמקרה בו המערכת מזהה כי המרחק ביניכם לבין כלי הרכב מלפניכם מצטמצם ויורד מתחת לסף המוגדר מראש. ההתרעה נעשית באמצעות צפצוף בודד כאשר זמן שמירת המרחק שווה או קטן מהערך המוגדר בהגדרות המערכת.

במקרה זה קיימות 2 התרעות ויזואליות על אי-שמירת מרחק – ירוקה ואדומה – הפועלות בהתאם למידת הקירבה שלכם לרכב מלפנים, כאשר ההתרעה הירוקה היא בעצם התרעה על שמירת מרחק תקינה לפי הסף המוגדר ע”י הנהג.

  • בנוסף, קיימת התרעות של זיהוי מהירות ותמרורים הפעילות במשך כל שעות היום ובכל מהירות, ומתריעות על קיומם ועל חריגה מהמהירות המותרת באמצעות זיהוי וסיווג תמרורי מהירות שונים (בהתאם לתנאי הראות).

בכביש לא משאירים שום דבר לידי המזל – השאירו פרטים ונחזור אליכם עם מידע על מערכת הבטיחות שאתם חייבים ברכב >>

    ההנחה לזמן מוגבל - מהרו ותיהנו מחסכון משמעותי!
    השאירו פרטים וניצור עמכם קשר >>>



    לקבלת מידע שיווקי בנוגע לכתבה זאת ובהתאם לתקנון האתר ולתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות, השאר פרטיך

    Share: