איך לגרום לילדים לאכול בריא?

356 צפיות

אחד הדברים שהכי חשובים לנו כהורים הוא להקנות לילדינו הרגלי אכילה בריאים ולדעת שהם אוכלים מזון טרי, בריא ומגוון. הבעיה היא שזה לא תמיד פשוט: חוסר בזמן או במידע או ילדים עקשניים במיוחד, יכולים לעמוד בדרככם בשינוי המיוחל של התפריט המשפחתי.
בדיוק לשם כך, איגדנו למענכם כמה טיפים מנצחים שכל אחד יכול ליישם, בדרך הבטוחה לאכילה הבריאה של ילדיכם.

נועה הלחמי-אוחיון

1. השקיעו בהגשה
חשבו על עצמכם. אנחנו אוהבים לאכול גם עם העיניים, והרבה יותר נעים וכיף לאכול מנה יפה ומושקעת, גם אם מדובר בסך-הכל בביצה מקושקשת וירקות פרוסים. היעזרו בצלחות מיוחדות וצבעוניות והפעילו את הדמיון שלכם, כך תוכלו ליצור ארוחת ילדים שפשוט אי אפשר לסרב לה.

2. הוו דוגמא אישית
בעידן בו ההורים עובדים כל-כך הרבה שעות, קשה לפעמים לפנות זמן ולאכול יחד עם הילדים. השקיעו מאמצים ביצירת אווירה נעימה ושיתופית סביב שולחן האוכל. הראו לילדים שגם אתם מכבדים אותם ואת האוכל וגם אם בהתחלה הם לא מוכנים להתנסות במאכלים מסוימים, המשיכו לאכול אותם בעצמכם סביב השולחן.


3. בצעו שינויים בהדרגה
אל תערכו שינוי קיצוני בהרגלי האכילה בבית, בעיקר בגלל ששינויים קיצוניים לא נוטים להחזיק מעמד ויוצרים התנגדות חזקה מצד הילדים. התחילו באופן הדרגתי, להוסיף מרכיבים בריאים לארוחות הקיימות ולאט לאט להחליף. מעטים הילדים שיסכימו להחליף את השניצל הקבוע שלהם בחזה עוף למשל, או את הפסטה בירקות מאודים, ביום בהיר אחד.

4. שתפו את הילדים
נסו לשתף את הילדים (בהתאם לגילאים, כמובן) ברצון לשינוי וביתרונות האכילה הבריאה. קחו אותם אתכם לקניות בסופר ונסו לבשל יחד איתם לפחות ארוחה אחת בשבוע, כך הם יהינו גם מהתהליך וגם מהתוצר. הרבה יותר כיף לאכול משהו שהכנת בעצמך.

5. גיוון, גיוון, גיוון
נכון שזה לא פשוט. אבל אל תיתנו לילדים להתקבע על מאכלים מסויימים אותם הם מוכנים לאכול, אלא נסו לגוון בתפריט כמה שיותר. בתור התחלה הציבו לעצמכם ארוחה אחת בשבוע בה אתם מכינים מאכל חדש וחושפים אליו את הילדים, ואולי גם את עצמכם.


6. אוכל קטן- מתאים לידיים קטנות
היעזרו בירקות קטנים כמו למשל בייבי מלפפון, גמבות מתוקות קטנות, קלחי תירס קטנים, עגבניות שרי חצויות וכו', חתכו את פרוסת הלחם לחצאים או לרבעים (או אפילו לצורות) והתאימו את גדול המזון שאתם מגישים לילדים לגודל הידיים שלהם, כך שיהיה להם קל ונעים לאחוז בו.

7. אל תלחיצו
אל תכריחו את הילדים לאכול, אל תענישו בהקשר של אוכל ואל תדברו על זה איתם ללא הפסקה. חשוב שהילדים ירגישו שהאחריות בידיים שלהם. התפקיד שלנו כהורים הוא לאפשר להם לבחור ממגוון עשיר ומאוזן של מאכלים, ללמד אותם על חשיבות התזונה הבריאה, לשתף אותם בתהליך ולשמש דוגמא אישית, אבל ללא ללחוץ עליהם ולא להכריח, בסופו של דבר, זה יבוא מהם.

בהצלחה ובתיאבון!