לרגל יום היוגה הבינלאומי: 5 סיבות למה כדאי לכם להתחיל לתרגל

270 צפיות

היוגה היא אימון גופני-רוחני שקיים כבר אלפי שנים, שמקורו בתורות החשיבה ההינדיות ובתרגילים שהועברו בסודיות ופותחו על ידי חכמי הודו הקדומים • מה אימון קבוע יכול לעשות לגוף ולנפש שלכם ואיך זה קשור לחדר המיטות



יום היוגה הבינלאומי שחל החודש, הוא הזדמנות מצוינת להיכנס קצת עמוק יותר לאחד הטרנדים הכי הפופולריים בשנים האחרונות, אחד כזה שנראה כי לא עומד להיעלם בקרוב – וטוב שכך. אמנם נראה שהיוגה השתלטה על חיינו רק במספר השנים האחרונות, אבל היוגה היא אימון גופני-רוחני שקיים כבר אלפי שנים. מקורו בתורות החשיבה ההינדיות ובתרגילים שהועברו בסודיות ופותחו על ידי חכמי הודו הקדומים.

יוגה היא סוג של פילוסופיה, ולפיה במהלך תרגול יוגה אנחנו יוצאים לסוג של מסע פיזי ומנטלי, המקשר בין הגוף לנפש, ובמהלכו התודעה שלנו שלווה ורגועה. במהלך המסע אנחנו מרגיעים את תנודות התודעה ומקבלים כלים להתמודד עם קשיים פיזיים ונפשיים. היעד? להגיע למישור הרוחני ולחיים שלווים, להכיר את עצמינו וליצור מודעות.



אולי מפתיע שדווקא בשנים האחרונות היוגה תפסה תאוצה בעולם המערבי, ואולי דווקא הפוך. בעולם כל כך כאוטי, היוגה מעניקה לנו קצת שקט מהעולם שבחוץ – זמן להניח את הטלפון בצד, להתמקד בעצמינו ולשכוח את חיי היומיום העמוסים לאיזו שעה או שעתיים. והכי כיף? יוגה משלבת אינספור אופציות לאימון, מה שהופך אותה לאחת הדרכים הכי גמישות ומגוונות להתאמן!

ואם לא שכנענו אתכם עד עכשיו – הנה 5 סיבות שיגרמו לכם להתקשר לסטודיו הקרוב עוד היום:

  • מהורדת משקל ועד יציבה זקופה

אנשים רבים חושבים שיוגה מסתכמת בישיבה מזרחית, הצמדת שתי הידיים יחד והמהום במשך שעות, אבל האמת היא שיוגה זה הרבה יותר מזה. תנוחות יוגה הן לא פשוטות בכלל, אבל מתגמלות במיוחד. בעזרת יוגה אפשר להוריד במשקל, לחזק את הגוף, להגמיש ולחטב אותו – ועל הדרך גם לשפר את היציבה.

  • ריכוז, סבלנות ומודעות עצמית

מעבר לפן הפיזי, בעזרת יוגה מפתחים גם את הסטייט אוף מיינד ומחזקים את החיבור בין הגוף לנפש. תרגול קבוע של יוגה מגביר את יכולות הריכוז, הסבלנות והמודעות העצמית. אחרי תקופה של תרגול יוגה, אנחנו לומדים להיות מחוברים קצת יותר לכדור שלנו וליקום כולו, ולראות את העולם בצורה קצת שונה, יותר חיובית ושמחה,שתקרין על כל הסביבה שלכם.

  • נשימה אחרת שווה הפחתת מתח נפשי

אחד הדברים הכי טובים בתרגול יוגה הוא התמקדות בנשימה. ביוגה נושמים בצורה קצת אחרת, ובעזרת יוגה לומדים כמה חשובה היא הנשימה ואיזה כוח היא נותנת לנו בשליטה על הרגשות בסיטואציות שונות בחיים. אחרי תקופה של תרגול יוגה,תיווכחו כי הנשימות מתחילות להשתלב בחיי היומיום שלכם, להרגיע אתכם ולהפיג מתחים. אם אתם אנשי המדע, אז תדעו שגם מחקרים מצאו שיוגה מפחיתה במתח, מורידה ברמות של לחץ דם ואפילו מקלה על מחלות נפש רציניות יותר, כמו חרדה.



  • משפרת את היחסים בין הסדינים

אם המצב בחדר המיטות לא ממש מזהיר, כדאי שתדעו שיוגה יכולה להיות הפתרון הקל והכיפי של הבעיה הזו. מחקרים מראים שיוגה מגבירה את הסיפוק המיני ואת התפקוד המיני הן אצל גברים והן בקרב נשים.

  • במקום עיסוי או משכך כאבים 

אם אתם סובלים מכאבים גופניים כמו כאבי בירכיים, צוואר, גב וכדומה, יוגה היא דרך מצוינת להפחתה בכאבים, אפילו אם הם כרוניים. אם זה לא מספיק, יוגה הוכחה כמסייעת להפחתת הכאבים במהלך מיגרנה והורדה בתדירות של הופעת מיגרנות.

אז יאללה, גלגלו את השטיח וכנסו לתנוחת כלב מביט מטה – ונמסטה!