החלום שהפך למותג יין יוקרתי: הסיפור מאחורי ׳לה מולינה׳

1,806 צפיות

היזמית ואשת השיווק עינת סולטן, ניצלה את השנה האחרונה כדי להגשים חלום ולהשיק ליין של יינות בוטיק. כעת היא מתבססת בשוק היוקרה הקולינרית בשיתופי פעולה מרגשים עם מותגים מהארץ ובקרוב גם בעולם

מאת: מערכת VOOOM

לה מולינה, הוא מותג בוטיק של יין ישראלי יוקרתי, שמאחוריו עומד סיפור נחישותה והצלחתה של אשה אחת, שהפכה את חזון הייננות למציאות. עינת סולטן, יזמית ואשת שיווק, תמיד חלמה על מותג משלה, וראתה בהפוגה הכללית שנכפתה על ידי הקורונה, הזדמנות לשינוי אישי מבורך, שכעת מגיע לבתים רבים בישראל ובקרוב גם בעולם, בצורת יין לה מולינה.

בשיחה מעוררת השראה, מספרת סולטן את סיפור הקמת המותג, על האהבה הגדולה ליין על שיתופי פעולה גדולים מהחיים בתחום היוקרה בארץ ובעולם, והחלומות לעתיד.

איך התחיל הכל?

״תמיד חלמתי על מותג משלי, ותקופת הקורונה חיברה אותי למי שאני באמת, עם אהבה ליין, לחיים הטובים ולאושר הפשוט. כמו המון ישראלים גם אני מצאתי את עצמי ללא פרנסה. ערב אחד ישבתי, רקמתי את החלום, ועם יציאתי לחל״ת נפגשתי עם דני ודינה מיקב בראון, במטרה למצוא את מה שיהיה היין שלי מתוך החביות שלהם. התחלנו במספר טעימות, ביקב הממוקם באזור סיידון גזר (שפלת יהודה). התחברתי מאוד ל׳אני מאמין׳ שלהם, לפיו היין מגיע עם כל כך הרבה איכויות, שאין צורך להתערב בפעילות המדויקת של הטבע. היקב מייצר יין איכותי וטעים, בקנה מידה קטן של כ- 12,000 בקבוקים לשנה, ונעזר ביינן הבכיר אד זלצברג, שהיה שנים רבות היינן הראשי של יקב ברקן״.

מה החלק האהוב עלייך בתהליך הייצור?

״אני אוהבת בעיקר את תהליך המכירות והטעימות. שני היינות שלי, שנוצרו עם בראון וזלצברג, הם לה מולינה מרלו 2019 – יין אדום יבש עשוי מ-100% ענבי מרלו הגדלים בכרם בראון. הארומה היא של פירות יער עם נגיעות של ניחוח רימונים, וטעמו מזכיר אוכמניות, שזיפים וצימוקים שחורים. זהו יין רענן וקליל מיינות המרלו המוכרים בשוק (89 ש״ח). היין השני הוא לה מולינה רוזה מרלו 2020 – יין רוזה יבש, עשוי מ-100% ענבי מרלו הגדלים בכרם בראון. יש לו ארומה פירותית עדינה ומרקם רך. טעמו קליל ומרענן, והסיומת עשירה מאוד ליין רוזה (80 ש״ח). כמו היינות של יקב בראון, גם היינות שלי הם בהכשר הרבנות המקומית גזר״.

מה עומד מאחורי שמו הייחודי של המותג?

״שם החיבה של בתי אלמה, הוא מולינה. השם לה מולינה מרמז בעיניי על יוקרה – בשם זה קיימים שוקולד איטלקי בשם זה ואתר סקי ספרדי, וכשישבתי עם המעצבת על הסקיצות ללוגו ידעתי מיד שהעיצוב יהיה נשי, אלגנטי וסוחף״.

איזה עתיד את רוצה וצופה ליין לה מולינה?

״יין עבורי זה אהבה, חופש, תשוקה ויצירתיות. אני צופה שהקולקציה תגדל ואיתה גם שיתופי פעולה נוספים עם יקבים אחרים, שיכללו זנים נוספים וסדרות חדשות. החלום הוא ליצור קו מוצרי יוקרה של לה מולינה מעולמות הפרימיום – שוקולד, שמן זית וכו׳. בעקבות הקשרים שיש לי בתחום השיווק, יצרתי שיתופי פעולה עם הייטקזון, אל על, חבר אקסטרא ועוד. יין הוא אהבה גדולה שלי, והחלום הוא למכור את יינות לה מולינה בחו"ל. כרגע אני במו״מ בארה"ב, טאיוון, דובאי, שנגחאי בסין, ויפן

לרכישה ישירה באתר, לחצו כאן וצרו איתי קשר:
עינת
0545700784