מה קורה לגופכם לאחר גיל 50?

אלו מבינכם המתקרבים לגיל 50 או עברו אותו לא מזמן, בוודאי מתחילים להיות יותר מודעים לבריאותכם ולשינויים בגופכם. אם תקפידו על אורח חיים בריא ומאוזן ותשמרו על עצמכם, אין סיבה שלא תאריכו חיים.
534 צפיות

אולם חשוב לדעת מהן המחלות או התסמינים שעלולים להופיע בשלב זה של החיים ולהיות מוכנים להם מראש, וניתן גם לבצע בדיקות מקיפות כדי לוודא שהכל תקין או לאתר מחלות פוטנציאליות מבעוד מועד.

הלב הוא המקור הראשון לבעיות. לחץ דם ועורקים סתומים הם שגורמים להתקפי לב. על אף ירידה בשנים האחרונות במחלות הלב בעולם בעקבות מודעות בריאותית, זו עדיין נחשבת הסיבה מספר אחת לתמותה במדינות המערב.

 הלב הוא שריר לכל דבר ולכן באפשרותכם לחזק ולפתח אותו, כמו כל שריר אחר בגוף. דרך אחת לעשות זאת באמצעות פעילות גופנית, במיוחד הליכה או ריצה בחוץ או על הליכון.

דרך נוספת היא שתיית יין אדום על בסיס יומי, שתיים עד שלוש כוסות ביום – מה שהוכח כתורם לבריאות הלב.

 למי שאינו מורגל בשתיית יין אדום מומלץ לצרוך אבקת תאי ענבים הנחשבת לסופר-פוד יעיל ומועיל, ואינה מכילה אלכוהול או סוכר.

 הלב הוא השריר העיקרי אך מה לגבי יתר השרירים בגוף? מסת השריר פוחתת וקטנה ככל שהשנים עוברות, ובגיל 50 היא קטנה בעשרות אחוזים ממה שהייתה בצעירותכם.

דרך נוספת היא שתיית יין אדום על בסיס יומי, שתיים עד שלוש כוסות ביום – מה שהוכח כתורם לבריאות הלב.

 למי שאינו מורגל בשתיית יין אדום מומלץ לצרוך אבקת תאי ענבים הנחשבת לסופר-פוד יעיל ומועיל, ואינה מכילה אלכוהול או סוכר.

 הלב הוא השריר העיקרי אך מה לגבי יתר השרירים בגוף? מסת השריר פוחתת וקטנה ככל שהשנים עוברות, ובגיל 50 היא קטנה בעשרות אחוזים ממה שהייתה בצעירותכם.

אתם מרגישים חלשים פיזית, קשה יותר להרים דברים, לסחוב את השקיות מהסופר, לעלות במדרגות, ללכת הליכות ארוכות וכו'.

במקרה כזה אתם לא חייבים לרוץ למכון הכושר ולהרים משקולות, אולם ניתן להחזיר את הכוח לשרירים דרך פעילות גופנית מבוקרת, ברמת קושי הולכת ועולה, עדיף עם מאמן צמוד. אכילת חלבון אף הוא משפר את כוח השריר.

התחנה הבאה בגוף – עצמות. העצמות בגופכם נשחקות ונחלשות, לרוב כתוצאה מבריחת סידן. המחלה הידועה ביותר נקראת אוסטיאופורוזיס – דלדול העצם. כאן בעצם גדל הסיכוי לשברים שונים, הנפוץ ביותר שבר בעצם הירך, בשורש כף היד ועצמות הגב. הסטטיסטיקות מדברות על אחת משלוש נשים ואחד משבעה גברים הסובלים מאוסטיאופורוזיס.

הפתרון מגיע בצורת צריכת סידן, באופן טבעי וע"י תוספי מזון. כדאי גם שתצאו יותר לשמש, זה לא יוסיף לכם סידן אך זה כן יוסיף ויטמין D למערכת.

 בכל מקרה, חשוב לא לקחת את הבריאות כמובנת מאליה. אל תזניחו את גופכם, אל תעשנו סיגריות וטבק, אל תשקעו בכורסה ותהיו פדלאות מול הטלוויזיה, אל תזללו חטיפים ומזונות עתירי שומן בלי לדפוק חשבון. תאכלו בריא, שמרו על אורח חיים מאוזן, עסקו בפעילות גופנית, תהיו עם האנשים שאתם אוהבים, והעיקר חייכו – ימים טובים עוד לפניכם.