סופר פוד – כוח-על מן הטבע

בוודאי שמעתם מחבר או קרוב משפחה או קראתם מאמר על "סופר-פוד" או "מזונות-על". לא מדובר באוכל קסום שיגרום לכם לעוף כמו סופרמן או להרים בניינים כמו וונדר-וומן.
547 צפיות

המונח סופר פוד מתייחס למשפחת המזונות העוצמתיים ביותר בטבע היום, המזינים ביותר ובעלי סגולות המרפא הגבוהות ביותר.

אנשים שאוכלים סופר- פוד על בסיס יומי קבוע הם אנשים שחשוב להם בראש ובראשונה לחיות בריא לאורך שנים. אלו אנשים שבדרך כלל יהיו יותר אנרגטיים ויקרינו חיוניות לסביבה. המערכת החיסונית שלהם חזקה יחסית לאחרים, גופם מכיל פחות רעלים, והם בדרך כלל פחות סובלים ממחלות. סוגים שונים של סופר-פוד עשירים באחד או יותר מהדברים הבאים: ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, חומצות שומן חיוניות, חלבונים, נוגדי חמצון, אנזימים וקו-אנזימים. אם זה נשמע כמו סינית לאוזניכם זה בסדר, מה שחשוב לזכור בשורה התחתונה – סופר פוד מכניס לגופכם יותר ערכים תזונתיים בריאים מכל מזון אחר.

סופר פוד לא רק טעים ומזין (כלומר צריך לאכול פחות ממנו ביחס לשאר הדברים שהתרגלתם לאכול), בזכותו גם תתרמו לאיכות הסביבה ולאקולוגיה של כדור הארץ, מאחר ורוב הסופר פוד מיוצר בתהליכים שאינם מזיקים לטבע או מנצלים אותו לרעה.

כדי להבין על מה מדובר נציג מספר דוגמאות לסוגי סופר-פוד שהפכו בני בית בקרב אנשים רבים בעולם המערבי. ייתכן שאפילו יצא לכם לטעום את חלקם.

ספירולינה- זו בעצם סוג של אצה הנמכרת בצורה של קפליות או אבקה. היא עשירה בחלבונים ובברזל, מנקה רעלים מהגוף ומחזקת את המערכת החיסונית.

גוג'י- גרגרים אדומים מיובשים, עשירים מאד מבחינה תזונתית. הגו'ג'י מכיל שפע של חומצות אמינו ומינרלים, ומחזק את המערכת החיסונית.

קקאו- כן, הקקאו שאתם מכירים ואוהבים הוא אחד מסוגי הסופר-פוד הידועים. חשוב להבין שלא מדובר בשוקולד חלב מעובד אלא בפולי קקאו גולמיים שניתן גם לקבל אותם באבקה. הקקאו שמכיל ברזל, אבץ, נוגדי חמצון ומגנזיום מצויין להפחתה במשקל ולהגברת אנרגיה, טוב לבריאות הלב והמוח, מרפה שרירים ומחזק את עצמות הגוף.

פולן דבורים- אבקת פרחים הנאספת ע"י דבורים, ומכילה כמות מכובדת של ויטמינים מסוג B, C, E בנוסף לחלבון ומינרלים. מעולה לחיזוק המערכת החיסונית, והקטנת הסיכון לחלות בסרטן, מנטרלת אלרגיות, ונחשבת לתרופת אנטי-אייג'ינג מופלאה.

אבקת תאי ענבים- באופן כללי ידוע שיין אדום בכמות מבוקרת טוב  לבריאות שלנו. שתייה יומית מתונה של שתיים שלוש כוסות ביום היא נוסחה בדוקה לשיפור הבריאות. אבקת תאי ענבים מספקת את הפוליפנולים הנמצאים בענבים ללא האלכוהול או הסוכר המצויים ביין. פוליפנולים יכולים לסייע בבריאות הלב ובהרחבת כלי דם המשפיעה על עירנות ותפקוד מיני, ועוד.