בעיות בתפקוד המיני? איך זה קשור ללב, ומה הפיתרון הטבעי?

בעיות בתפקוד המיני הן נפוצות ממה שאתם אולי חושבים, ועשוי להיות להן קשר ישיר לבעיות בלב ובכלי הדם – אז למה זה קורה, ואיך הפיתרון יכול להיות להימצא דווקא ביין?
582 צפיות

אין-אונות (אימפוטנציה) היא תופעה נפוצה אצל גברים, המאופיינת בחוסר יכולת להגיע או לשמור על זקפה ולקיים מגע מיני מספק. למרות שהתופעה הזו נפוצה בעיקר בגילאים מבוגרים, היא הולכת ומתפשטת גם בקרב הצעירים וגורמת למבוכה, מצב נפשי רגיש ופגיעה בזוגיות.

אם נתקלתם בתופעה, חכו לפני שאתם נכנסים לפאניקה ומרגישים כאילו חרב עולמכם. חשוב להסיר את המבוכה מסביב למילה "אימפוטנציה", להשלים עם המצב ולחפש את הפיתרון היעיל ביותר, שיטפל בתופעה מהשורש. בתור התחלה, חשוב להבין מאיפה זה בכלל נובע?

איך נגרמת אימפוטנציה?

עד 80% מהגורמים לבעיות בתפקוד המיני נובעים מסיבות רפואיות. על פי רוב, נגרמת אין-האונות מבעיות ואסקולריות (בעיות הקשורות לכלי הדם), ובמיוחד מלקויים ביצור ופעולה של תחמוצת החנקן (NO).

במצב אידאלי, רמת תחמוצת החנקן עולה בעקבות גירויים מיניים  – גירויים דמיוניים, חזותיים, שמיעתיים, ויתר הגירויים הארוטיים – היא משוחררת מתאי העצבים הנמצאים באיבר המין, מרחיבה את כלי הדם בפין וגורמת לקשיחותו. במצב פחות אידאלי, ישנם ליקויים בייצור ובפעולה של תחמוצת החנקן, ובאופן ישיר גם ליקויים בתפקוד המיני וביכולת להגיע לזקפה.

מכאן שהעלאת רמת תחמוצת החנקן באיבר המין, עשויה להיות הצעד הטיפולי המבטיח ביותר עבור אנשים עם תפקוד מיני לקוי.

הקשר בין בריאות הלב לתפקוד מיני תקין

מעריכים כי בעיות זקפה מקדימות בכ-8 שנים(!) אירוע לב הנובע מחסימה בכלי הדם.  תחמוצת החנקן לא אחראית רק לזקפה הגברית; למעשה, היא נחשבת למולקולה בעלת החשיבות הפיזיולוגית העיקרית והחשובה בגוף בהרחבה ותפקוד תקין של מערכת כלי דם ולב, ומונעת כמה תהליכים מסוכנים, ביניהם התהליך הטרשתי והיווצרות קרישי דם בלב. לכן, ליקויים ביצור של תחמוצת זו עלולים להיות מסוכנים במיוחד.

עובדה שכדאי לדעת היא שמומחים טוענים כי יין אדום מגביר את הזמינות הביולוגית של תחמוצת החנקן ומשפר את זרימת הדם. אך לא לכולם מומלץ לשתות יין אדום וזאת בשל האלכוהול והסוכר שהוא מכיל.