חמישה מאכלים בעלי סגולות רפואיות – שהם גם טעימים בטירוף

את זה שהסוד לחיים בריאים נעוץ בתזונה נכונה, כולנו כבר יודעים. תזונה נכונה יכולה לשמור על הבריאות שלנו, להאריך את חיינו, וגם לשמח את הנפש ולגרום לנו לשלווה, לשינה טובה ולחיים מאושרים יותר. מבין כל המאכלים הבריאים שמסתובבים סביבנו, יש כמה שהם פשוט מאסט בכל מטבח, ומעבר לסגולות הבריאותיות המדהימות שלהם, הם גם טעימים במיוחד. קבלו חמישה כאלה:
256 צפיות

שיבולת שועל – אמנם שיבולת שועל לא נשמעת כמו המאכל הסקסי בעולם, אבל למען האמת היא מסתירה בתוכה המון יופי פנימי. למעשה, הסיבים המסיסים בשיבולת שועל הם סוד הקסם שלה, ומסייעים בתהליכי העיכול, מונעים עלייה חדה ברמות הסוכר בדם ועוזרים לתהליך ההרזיה. מעבר לדייסת שיבול שועל שעשויה לשעמם, ניתן להכין בעזרתה גם פנקייקים, גרנולה ורטבים שונים!

  • יין אדום  – בגזרת המשקאות, כנראה שיין אדום הוא המנצח הגדול. מסתבר שקליפת הענבים האדומים המצויה ביין אדום מכילה פוליפנולים, חומרים כימיים פעילים, בעלי השפעה עצומה במניעה של מחלות לב ומחלות נוספות כגון סכרת, עודף כולסטרול, לחץ דם ותפקוד מיני. למעשה, לפי מחקרים, אם תשתו 2-3 כוסות יין אדום בכל יום, בריאותכם תשתפר פלאים. החיסרון הגדול ביין אדום הוא האלכוהול שבו, שכמות גדולה ממנו פוגעת בכבד ומכילה המון סוכר. 

  • אבוקדו התהילה של האבוקדו בשנים האחרונות היא ממש לא לחינם. מעבר לזה שהוא עושה את הסושי הרבה יותר טעים ולכולנו עצוב כשהוא יוצא לתרדמת קיץ, האבוקדו מורכב ברובו משומנים בריאים שמועילים לבריאות הלב, מכיל כמות גדולה של אשלגן שמגן על השרירים, יש בו המון סיבים תזונתיים ועל הדרך הוא גם מפחית ברמת הכולסטרול בדם. אגב, טיפ קטן: כולנו שונאים לחכות את ההמתנה המייגעת עד שהאבוקדו בשל. אם ממש קשה לכם לחכות, תוכלו להכניס אותו למיקרוגל למשך 10 שניות!
  • טחינה טחינה מהווה בסיס לתזונה בריאה אצל כל אדם, כיוון שהיא עשירה מאוד בסידן, בברזל, ובחומצות שומן בלתי רוויות. הטחינה תורמת לבניית העצם, שומרת על רמת ההמוגלובין בדם ומפחיתה ברמת הכולסטרול בדם. הכיף הגדול הוא שאפשר לשלב אותה כמעט עם כל מאכל, והיא משדרגת כל ארוחה. וכמובן, אל תשכחו את החלווה!
  • שוקולד מריר הסגולה העיקרית של שוקולד היא להעניק לנו טעם מתוק לחיים, אבל איזה כיף לדעת שיש לשוקולד עוד המון סגולות בריאותיות נוספות, כך שאין לנו בררה אלא פשוט לאכול אותו! שוקולד מריר מכיל כמויות גדולות של נוגדי חמצון וסיבים בריאים, ומחקרים רבים שבחנו את השפעתו של השוקולד המריר על בריאותנו מצאו שהוא מאזן את פעילות הלב, מפחית את הסיכוי לשבץ וכמובן, תורם למצב רוח טוב. אז אל תהססו כשאתם אוכלים את הקובייה הבאה (אבל בכל זאת, לא כדאי שתסיימו את החפיסה לבד…)