5 כבישים מסוכנים במיוחד בארץ – איפה אתם חייבים לשמור על עירנות כדי לשמור על עצמכם?

מדי שנה מאות ישראלים מאבדים את חייהם בתאונות דרכים, ועוד אלפים נפגעים בהן בדרגות חומרה שונות. לצערנו, הנהיגה הישראלית הטיפוסית היא עצמה מסוכנת, אבל יש גם כמה כבישים מסוכנים מסוימים שהופכים את הנהיגה עליהם לסכנה של ממש. הכבישים האלו נמצאים בכל רחבי ישראל: בדרום, במרכז ובצפון, הם מיושנים ומסוכנים, ומהווים מלכודת מוות שגובה את חייהם של רבים מדי שנה.
6,273 צפיות
כבישים מסוכנים בישראל
מחלף קסם – כביש 5 המוביל אליו נחשב לאחד המסוכנים בישראל

לפני שאתם עולים על 5 הכבישים הבאים, חשוב שתזהרו – ומומלץ שתנקטו בכללי הזהירות שתמצאו בסוף הכתבה:

1. כביש 90 – מצומת הערבה ליטבתה

כביש 90 הוא הכביש הארוך ביותר בישראל, העובר לאורך הצד המזרחי של המדינה, מצפון ועד דרום. אחד הקטעים בו, באזור הערבה, הפך למלכודת מוות של ממש. רק לאחרונה נהרגו 17(!) בני אדם בחודש אחד, שהיו מעורבים בשלוש תאונות דרכים קטלניות. הסיבות לקטל בכביש זה נובעות מתוואי הכביש: זהו קטע בעל שוליים צרים וללא הפרדה בין נתיבים, על אף הנסיעה המהירה בו. בנוסף, אורך הכביש והעובדה כי נופו לא משתנה הופך אותו למשעמם ומרדים.

מפגע נוסף בכביש זה היא התאורה הבעייתית במקטעים שונים לאורכו, הגורמת לנהיגה בעלטה לאורך קילומטרים, מה שבוודאי לא תורם לתחושת הערנות על ההגה בשעות החשכה המאוחרות.

מדי שנה נוספים עוד ועוד הרוגים ופצועים כתוצאה מתאונות דרכים בקטע כביש זה.

 

View this post on Instagram

 

#כביש90 #theroadtrip ????????????????????

A post shared by יערית אבוטבול???? (@yarit_abotbul) on

2. כביש 65 – כביש הסרגל המקשר בין מישור החוף לגליל

הכביש הוותיק הזה, שנחנך סמוך לקום המדינה, הוא מקום בו נהרגו לא מעט אנשים במהלך השנים, כתוצאה מתאונות דרכים טרגיות. הסיבה העיקרית למסוכנות של כביש זה נטועה בתוואי שטח בעייתי, הכולל סדקים והתפוררות הקרקע. בנוסף, הכביש היה במשך שנים בעל נתיב אחד בלבד לכל כיוון נסיעה, כשהצמתים לאורכו כללו כניסות ויציאות מיישובים שונים עם נתיבי האצה קצרים, רובם ללא רמזורים. הכביש עבר שיקום לפני מספר שנים, אך עדיין רצוי לנקוט במשנה זהירות במהלך נסיעה בו.

 

3. כביש 89 – בין צומת כברי לנהריה 

קטע ספציפי בכביש 89 הצפון, שאורך 5 ק"מ בלבד, הוא נחשב לאחד המסוכנים ביותר בישראל, בו קרו לא מעט תאונות דרכים קטלניות. הסיבה העיקרית להיותו מסוכן, היא העובדה שמדובר בכביש דו-סיטרי ללא הפרדה בין הנתיבים, ללא שוליים וללא סימון ברור. תוסיפו לכך את העובדה שהכביש עמוס באופן טבעי לאורך כל ימות השנה – וקיבלתם כביש מסוכן ביותר, בו קרו למעלה מ-150 תאונות דרכים. לפי נתוני ״אור ירוק״, 6 בני אדם קיפחו את חייהם על כביש זה רק בעשור האחרון.

לא רק זאת, בכביש 89 לא קיים שול המיועד לרכבי חירום והצלה, כך שאם חלילה קרתה תאונה, פעולות הסיוע והפינוי מתעכבות משמעותית, דבר המסכן עוד יותר את הנפגעים.

4. כביש 31 – בין להבים לצומת זוהר הסמוך לים המלח

כביש 31, שזכה גם לכינוי המצמרר "כביש הדמים", הוא אחד הכבישים המסוכנים בדרום ובארץ בכלל. זהו כביש מיושן ומוזנח, המשלב בתוכו עיקולים חדים, פניות מסוכנות, חושך מוחלט בלילות והיעדר גדר הפרדה. לאורכו של הכביש ישנם פערים משמעותיים בגבהים בין המקטעים השונים, שיצרו כשלים רבים בתכנון שלו.

הכביש המסוכן הווה ציר עיקרי המחבר את מרכז הארץ לדרום ים המלח וערד, אזור שרבים מנצלים אותו לנהוג במהירות מופרזת ולעקוף נתיבים בצורה מסוכנת. בשנים האחרונות נעשו שיפוצים בכביש, שהפכו אותו לבטוח יותר לנסיעה, אך עדיין יש לנהוג בו במשנה זהירות.

 

 

View this post on Instagram

 

. קלות_דעת_בצומת# נהג ה #ג'יפ השחור שבסרטון דהר על #כביש31 מכיוון היישוב #להבים אל עבר #רהט, תוך שהוא נוסע בנתיב השמאלי המשמש לפניה שמאלה בלבד . המשאית שנסעה בנתיב הימני לו ביצעה את הפניה כחוק, רק שאז מכה קלה במפגש בין שני כלי הרכב הביאה לתאונה המיותרת. ההתעלמות הברוטאלית של נהג הג'יפ מחוקי התנועה הייתה עלולה לגבות קורבנות בנפש. #תקנה36 ד' לתקנות התעבורה קובעת כי לא יכנס נהג לצומת לא יעבור בו ולא יצא ממנו אלא בכיוון החץ שסומן בנתיב ממנו נכנס לצומת.

A post shared by בטיחות בתעבורה-תאונות ומסקנות (@israel_accidents) on

5. כביש 5 – ממחלף ירקון ועד מחלף קסם

כביש 5 הוא כביש רוחב מצפון תל אביב במערב ליישובי השומרון במזרח, ובמהלכו מצויים כמה קטעים מסוכנים, כמו הקטע בין מחלף הירקון למחלף קסם. הסיבה לכך היא היותו כביש מרכזי ועמוס במיוחד, לאורך כל שעות היום, ועליו נוסעים במהירות גבוהה ומבצעים עקיפות מסוכנות, המאיימות על נהגים אחרים בכביש.

???? טיפים לנהיגה בכבישים מסוכנים ????

אם אתם יודעים שעליכם לנסוע באחד מהכבישים המסוכנים ברשימה הנ״ל, לא צריך להיבהל או לפחד, אבל כן מומלץ להשתמש בטיפים הבאים, שיבטיחו נהיגה בטוחה ככל האפשר והגעה בשלום ליעדכם:

הכל מתחיל בנהיגה בטוחה – הדבר הראשון והבסיסי ביותר הוא פשוט לנהוג בצורה בטוחה ולנקוט משנה זהירות כשאנחנו מגיעים לכבישים מסוכנים. זה אומר להיות ערניים ודרוכים ככל האפשר, לנסוע במהירות המותרת, לא לנהוג כשעייפים, לעצור למנוחות ולא להכנע להסחות דעת (כמו רדיו, טלפון וכדומה).

התקינו מערכת בטיחות לרכב – אחד הצעדים הכי יעילים שהנכם יכולים לנקוט על מנת לסייע בהפחתת הסיכון להיות מעורב מתאונות בכבישים המסוכנים – ובכבישים בכלל – הוא התקנת מערכת בטיחות חכמה לרכב, המתריעה מפני סכנות שונות ומידיות, כגון התקרבות יתרה לרכב מלפנינו, סטייה מהנתיב ועוד, סכנות שמעצם טיבן וטבען יכולות להיות קטלניות, במיוחד בכבישים בין עירוניים.

 

מחקר חדש קובע - 75% ממערכות הבטיחות בארץ הן של מובילאיי

 

מערכת בטיחות מתריעה מפני הסכנות באמצעות סדרה של התרעות ויזואליות וקוליות בו זמנית, שכמעט בלתי ניתן להתעלם מהן. בכבישים מסוכנים ההתרעות האלה הן יקרות ערך בין אם אלו אתם נוהגים בחוסר זהירות או הנהגים מסביבכם.

בדקו את הרכב שלכם – לפני שאתם עולים על כבישים מסוכנים, כדאי לבדוק את תקינות הרכב. זו בדיקה שתמיד חשוב לעשות, אבל חשוב עוד יותר בכבישים המועדים לפורענות. זה אומר לבדוק את מצב הצמיגים, התאורה והבלמים ולוודא שהרכב תקין.

שמרו מרחק – אחד הכללים החשובים ביותר בנהיגה בטוחה הוא שמירת מרחק מהרכב שלפניכם. זו אחת הדרכים היעילות להימנע מהתנגשות במקרים של עצירת פתע, נפילת מטענים, נסיעה לא עקבית בעקבות תנאי השטח וכדומה. תמיד וודאו שיש מרחק בטוח ביניכם לבין הרכב שלפניכם.

שלא תפספסו