אובחנתם כחולי סוכרת? 5 מזונות שכדאי להימנע מהם – והתחליפים המומלצים

אם אובחנתם לאחרונה כסוכרתיים, תשמחו לשמוע שהמחלה הזו היא גם לא סוף העולם – ולמעשה, שינוי נכון בתפריט התזונתי שלכם הוא לפעמים כל מה שדרוש כדי לחיות חיים טובים ומלאים
695 צפיות

סוכרת היא לא מחלה פשוטה. היא עשויה לפגוע בפעולתם של איברים שונים בגוף, וכן להוביל לסיכון מוגבר לחלות במחלות לב וכלי דם. אבל אם אובחנתם לאחרונה כחולי סוכרת, תשמחו לשמוע שהמחלה הזו היא גם לא סוף העולם – ולמעשה, שינוי נכון בתפריט התזונתי שלכם הוא לפעמים כל מה שדרוש כדי לחיות חיים טובים ומלאים.

 סוכרת קשורה בקשר הדוק לתפריט התזונתי שלנו, ואיכות החיים של החולים במחלה – תלויה בתזונה באופן מוחלט. אבל אם חשבתם שזה הסוף לאוכל טעים ואתם הולכים לרעוב מהיום והלאה, אתם לגמרי טועים. חולי סכרת יכולים לאכול הכל אם הם יודעים לאזן את התזונה שלהם, מודעים לתחליפים השונים ויודעים לשמור על עצמם.

 חמשת הטיפים הבאים יעזרו לכם להבין ממה כדאי להימנע ומהו התחליף הראוי:

 1. פירות מתוקים

 גדלנו על האמרה שפירות בריאים לגוף, אבל האמת היא שישנם פירות המכילים כמויות גבוהות של סוכר, ביניהם פירות יבשים, אבטיח, ענבים, אננס וקיווי, שאכילה מוגזמת עלול להזיק במקום להועיל. לכן, רצוי להימנע מצריכת פירות אלו בכמות גדולה.

התחליף: צריכת פירות בעלי ערך גליקמי נמוך

העדיפות היא לצרוך כפרי אחד ביום, ואחד כזה המכיל פחות סוכר. פירות כאלו הם למשל האגס והתפוח, שזיף, אפרסק ופירות יער.

 כדי ליהנות גם מהיתרונות המדהימים של קליפות הענבים מבלי לצרוך את הסוכר שהם מכילים, כדאי לנסות את תוסף המזון VINIA. התוסף מכיל את חומר הפוליפנולים המצוי בענבים, חומר שמסייע בשיפור זרימת הדם, אך לא מכיל גרגר אחד של סוכר.

2. לחם לבן, אורז לבן ופסטה

כל חולה סוכרת יודע שהדבר הראשון שהוא צריך להימנע ממנו אלו פחמימות ריקות, שכן פחמימות הן אלו המשפיעות ביותר על רמות הסוכר בדם. קמח לבן וכן דגנים מעובדים כמו אורז לבן, הינם בעלי ערך גליקימי גבוה במיוחד, ומתפקדים כמו סוכר לבן בגוף.

התחליף: דגנים מלאים

פחמימות הן אמנם חשובות מאוד לגוף, אבל חשוב לצרוך פחמימות בעלי ערך גליקימי נמוך, וכאלו הם הדגנים המלאים. דגנים מלאים מכילים סיבים וכמות פחותה בהרבה של סוכר, ולכן את הלחם הלבן תחליפו בלחם מחיטה מלאה, את האורז הלבן תחליפו באורז מלא ואת הפסטה בבורגול או בקינואה, והתוצאות יגיעו בהקדם.

3. בשרים שמנים

 
בשרים שמנים מלאים שומן רווי, מעלים את רמת הכולסטרול בדם ועלולים להחריף את הסuכרת. נסו להמעיט ככל האפשר בבשר שמן כמו בשר אדום, נקניקיות או המבורגרים, ואף השתדלו להימנע מהם לגמרי.

התחליף: חלבונים רזים

החליפו את הבשר האדום והבשרים השמנים בבשרים רזים, כמו עוף ללא עור או דגים. חשוב לשלב גם ביצים ומוצרי חלב רזים.

מאכלים מטוגנים

 

 מזונות מטוגנים ספוגים בשמן ומובילים להשמנה ולרמות סוכר גבוהות במיוחד בדם. כדאי מאוד להימנע ממוצרים כמו צ'יפס, סופגניות, פלאפל, שניצל ועוד.

התחליף: מאכלים אפויים

מאכלים אפויים הם הדרך הטובה ביותר להפחית בכמויות השמן בגוף. פשוט מאוד, את המחבת תחליפו בתנור. זה יהיה טעים (כמעט) באותה המידה, והגוף שלכם יודה לכם אחר כך.

אלכוהול

 
אלכוהול רווי בסוכר ובעל ערך קלורי גבוה, ועל כן צריכתו מעלה את רמת הסוכר בדם ועשויה לסכן חולי סכרת. רצוי להימנע ככל האפשר משתייה, ואם מחליטים לצרוך אלכוהול חשוב לאכול פחמימות טרם הצריכה  ולשתות בכמות מתונה.