לא רק סרטן השד: נשים נמצאות בסיכון גבוה גם למחלות לב

300 צפיות

מחלות לב נתפסות כמחלות המזוהות עם גברים בלבד – אבל מדובר בהנחה שגויה שאף עשויה להיות קטלנית • כל מה שצריך לדעת על מחלות לב אצל נשים ואיך למנוע אותן



כשחושבים על מחלות ש"מאפיינות" נשים, רוב הסיכויים שהמחלות הראשונות שיקפצו לכם לראש הן סרטן השד, בריחת סדין או אנמיה. אם נודה בזה, סביר להניח שמחלות לב לא יופיעו אפילו בחמישייה הראשונה. נוצרה מעין תפיסה שמחלות לב שייכות לעולמם של הגברים בלבד, אבל לצערנו, זה עוד מיתוס שצריך לנפץ.

מחלות לב והתקפי לב נפוצים מאוד אצל נשים, והמודעות הנמוכה עשויה להפריע לאבחנה ולשבש את הטיפול. לכן, כל אישה מחויבת להכיר את הסימפטומים, את דרכי המניעה ואת הטיפול של מחלות לב – ולקחת בחשבון את היתכנותן.

הידעת? תמותה של נשים ממחלות לב והתקפי לב היא גבוהה יותר משל גברים

אחת הסיבות העיקריות לכך שנשים מתות יותר מגברים כתוצאה מהתקף לב, היא תהליך האבחון: גבר ירוץ לרופא עם לחץ בחזה וכאבים בצד שמאל, וכנראה מיד יופנה לבדיקת לב. נמצא כי אישה, לעומת זאת, תגיע לבדיקה באיחור ביחס לגבר וגם אז לא בטוח תפנה לבדיקת לב. הסיבה יכולה להיות זיהוי לא נכון של הסימפטומים, שלעומת הגבר, מתחילים עד כחודש לפני ההתקף. בנוסף, גם אם אותה אישה תשלח לבדיקת לב, יש יותר סיכוי לפספס את האבחנה, בגלל האנטומיה השונה, סתימת עורקים שנוטה להיות מפוזרת יותר משל הגבר, וכלי הדם הצרים היותר. בגלל סיבות אלו, תמותה של נשים ממחלות לב והתקפי לב היא גבוהה יותר משל גברים –  כן, קראתם נכון. מדי שנה, נפטרות ברחבי העולם כ-8.6 מיליון נשים ממחלות לב. חשוב גם לדעת שאישה שלקתה בהתקף לב תחווה תופעות לוואי חמורות יותר משל גברים, וסיכוייה למוות כשנה לאחר ההתקף גבוה יותר.



כך תשמרי על הלב שלך

יש לא מעט דרכים לסייע ללב שלנו להישאר בריא וחיוני. ככל שמקפידים לשמור על כללים אלו כבר מגיל צעיר, כך הסיכוי ללקות במחלות לב ירד. כדי לעשות זאת, נסו לשמור על שלושת העקרונות הבאים:

  • פעילות גופנית

גוף פעיל הוא גוף חיוני, וכזה שמצמצם באופן משמעותי את הסיכוי לחלות במחלות לב. נסו להתמיד בפעילות גופנית קבועה מכל סוג שהוא, כארבע-חמש פעמים בשבוע. גם הליכה מהירה נכנסת לקטגוריה זו. 

  • תזונה נכונה 

תזונה נכונה משפיעה רבות על הגוף שלנו בכלל, ועל הלב שלנו בפרט. חשוב לשמור על כללי תזונה נכונים כמו הפחתה בנתרן ובשומנים רוויים, העדפה של קמחים מלאים, והימנעות מירידה ועליה משמעותית במשקל. תזונה נכונה ומאוזנת הוכחה כמפחיתה בסיכוי לחלות במחלות לבביות וללקות בהתקף לב. 

  • נפש בריאה בגוף בריא

הנפש משחקת תפקיד חשוב מאוד בבריאות הלב. לחץ מוגבר ותחושות מתח וחרדה עשויות להעלות בכמה דרגות את הסיכון לחלות במחלת לב וכלי הדם. נסו לא לתת לעצבים לנהל אתכן, לשמור על לו"ז קבוע ויציב ככל האפשר, ואפילו לתרגל נשימות נכונות או מדיטציה.



תוסף התזונה המהפכני שיעזור לך לשמור על הלב

דרך נוספת לשמור על הלב היא צריכה של יין אדום. יין אדום הוכיח עצמו כבר מזמן כבעל סגולות נפלאות בזכות חומרים נוגדי-חמצון המצויים בקליפות ענבי היין. החומרים האלו, הנקראים גם פוליפנולים, עושים דברים הרפיה של תאי השריר, שיפור גמישות כלי הדם ושיפור זרימת הדם. הבעיה? לצערנו, לא הכל מושלם, ולמרות שיין אדום נשמע כמו משהו שכיף לצרוך כדי לתמוך בבריאות הלב, הוא גם מכיל בתוכו כמויות גדולות של אלכוהול וסוכר שעשויות לעשות את האפקט ההפוך.

בדיוק בגלל זה צוות מדענים ישראלים פיתח תוסף תזונה ייחודי ומהפכני בשם VINIA. מדובר באבקת תאי ענבים המורכבת מאותם פוליפונלים, ללא סוכר או טיפה של אלכוהול, ומנה מכילה  שתי קלוריות. קפסולה אחת של תוסף התזונה, שוות ערך לבקבוק יין שלם, וניתן לשלבה עם כל מאכל או משקה. צריכה יומיומית של המוצר המהפכני הזה תסייע לבריאות הלב וכלי הדם, תסייע במניעת מחלות לבביות וכן תתרום לאורח חיים חיוני ובריא יותר.

הכירי את הדרך הקלה והבריאה ביותר לשמור על הלב! הקליקי לפרטים