מקפידים על פעילות גופנית? כך תשפרו את ביצועיכם 

445 צפיות

בין אם אתם רצים, רוכבים על אופניים או הולכים לחוגי כושר – שגרת האימונים שלכם צריכה לכלול עוד כמה אלמנטים כדי להפוך לאפקטיבית באמת • מה כדאי לאכול, על מה אסור לוותר ואיזה תוסף תזונה ישפר את רמות האנרגיה בגוף • רשימת הכללים המלאה



קופצים לחדר כושר או יוצאים לריצה שלוש פעמים בשבוע? קודם כל, כל הכבוד, כי כולנו יודעים כמה כוח צריך כדי לקום מהספה, לנעול נעלי ספורט ולצאת להזיע. אבל גם אם אתם שומרים על שגרת אימונים טובה ומשוויצים לחברים ולמשפחה, חשוב לדעת שלא רק הזמן שאנחנו מתאמנים נחשב, אלא גם איך אנחנו מתנהגים במהלך היום.

על ידי תכנון מקדים, חימום נכון ושמירה על כמה עקרונות בסייסים, האימון שלכם יהיה הרבה יותר אפקטיבי, ביצועיכם ישתפרו, ותהיו פחות מועדים לפציעות.

אספנו עבורכם שישה כללים שאתם פשוט חייבים להכניס לשגרת האימונים שלכם כדי למקסם את התוצאות, ולהפוך את האימון שלכם ליעיל באמת.

  • תזונה נכונה

אימונים זה טוב ויפה, אבל בלי תזונה נכונה הגוף שלכם לא יממש את מלוא הפוטנציאל שלו. אם תאכלו ארוחה בריאה שעה עד שעתיים לפני אימון, ועוד ארוחה בריאה שעה או שעתיים אחרי האימון, תוכלו לקבל את כל הערכים התזונתיים שהגוף שלכם צריך כדי לבנות כוח שריר, לסייע לעיכול איטי ולספק את המינרלים הדרושים. חשוב לשלב חלבון, פחמימות ושומנים בארוחה. במידה ואתם אוכלים עד שעה לפני האימון, השתדלו לאכול ארוחה קטנה יותר כמו שייק או חטיף אנרגיה.

  • לעולם אל תוותרו על החימום שלפני והמתיחות שאחרי

אם אתם מתאמנים באופן קבוע ולא מבצעים חימום, אתם עשויים לפגוע בעצמכם – לא משנה באיזה גיל אתם, כמה זמן האימון שלכם או מה המצב הגופני שלכם. חימום מאפשר לנו להעלות את הטמפרטורה בגוף ולהכין אותו לאימון, כאשר בסיום הפעילות חשוב לבצע מתיחות כדי להחזיר את הגוף למצב מנוחה. החימומים האלו חיוניים כדי להתחזק, להשתפר ולא להיפצע – אז אל תתעצלו.

  • מים, מים, מים

אנחנו יודעים שמים זה חשוב, אבל זה עוד יותר חשוב בכל הנוגע לשגרת אימונים. זה מאוד פשוט – כשאנחנו מזיעים, כמות נוזלים גדולה מופרשת מהגוף שלנו, וחשוב להחזיר אותה בחזרה. מעבר לזה, מים מעלים את רמות האנרגיה בגוף, שבתמורה משפרת את הביצועים שלנו. נסו להסתכל על זה כמו שמן באוטו – רכב לא יכול לזוז בלי מים, וכך גם הגוף שלנו; אז אל תשכחו לשתות לפני, במהלך ואחרי האימון.



  • אפליקציות למעקב אחר אימונים

יש לא מעט אפליקציות שמטרתן לעקוב אחרי שגרת האימונים ולוודא שאנחנו מאתגרים את עצמינו ומתקדמים בדרך הנכונה. בסיום האימון חשוב להכניס את נתוני הביצועים שלכם, כך שבאימון הבא תדעו בדיוק מה עשיתם ותדעו להעלות את רמת הקושי. חוץ מזה, תמיד כיף ומעלה מוטיבציה להסתכל ולראות כמה התקדמנו…

  • לא לשכוח לנוח

אם אתם רוצים לבנות את מסת השריר, דעו שהגוף שלכם זקוק לימי מנוחה כדי לנוח ולהירגע. בלעדיהם, השרירים לא ייבנו כמו שאתם מקווים, ואתם תסתכנו באימון יתר. לכן, ימי מנוחה ושינה טובה (לפחות 7 שעות) הם חיוניים לשגרת האימונים. אגב, זה לא אומר שאתם צריכים להפוך ל"בטטת כורסה" בימים אלו, אלא לצאת הליכות קצרות, לבצע מתיחות עדינות או ללכת לחוג יוגה.

  • תוסף תזונה המשפר את זרימת הדם

יש לא מעט תוספי תזונה שמטרתם לסייע לאימון, אבל כדאי להכיר תוסף תזונה ייחודי ומהפכני, פיתוח ישראלי שיצא לשוק בשנים האחרונות. מדובר, באבקת תאי ענבים טבעית, העשירה פוליפונלים – החומרים הטובים הקיימים בענבי יין אדום, בשם VINIA.

התוסף הזה, למעשה, מאפשר ליהנות מהיתרונות הבריאותיים שביין האדום – רק ללא אלכוהול או סוכר. צריכה יומיומית של אבקת VINIA משפרת את זרימת הדם ומעלה את רמות האנרגיה והחיוניות בגוף, כך שתגיעו לאימונים חיוניים יותר, עייפים פחות ובאנרגיות טובות. את האבקה ניתן לצרוך באופן יומי ולשלב בכל ארוחה או שתייה.

נסו את תוסף התזונה המהפכני והתחילו לשפר את איכות האימונים ואת רמת האנרגיה