לחץ דם גבוה? 4 טיפים שישפרו את איכות חייכם

כחמישית מהאוכלוסייה סובלים מלחץ דם גבוה, ונחשפים לסיכונים כמו מחלות לב, טרשת עורקים ושבץ • תזונה נכונה ואורח חיים רגוע ובריא יכולים לשפר את איכות חייכם באופן משמעותי • כמה עצות מעשיות - שאפשר לאמץ עוד היום
425 צפיות

אם אתם סובלים ממה שנקרא "הרוצח השקט", אתם לא לבד. לפי קופת החולים כללית, כ-20% מהאוכלוסייה סובלים מלחץ דם גבוה, ונחשפים לסיכונים כמו מחלות לב, טרשת עורקים ושבץ. לחץ דם הוא בעצם הלחץ המופעל על העורקים בכל פעימת לב, זה שמזרים את הדם לכל חלקי גופינו. הבעיה מתחילה כשלחץ הדם מגיע לערכים גבוהים מהרגיל, והופך מחיוני למסוכן.

יחד עם טיפול תרופתי, חשוב לאזן את לחץ הדם בעזרת שינוי נכון של אורח החיים – ותשמחו לדעת ששינויים פשוטים כאלו יכולים להשפיע בצורה ניכרת על לחץ הדם.

חמשת הטיפים הבאים ישפרו פלאים את איכות חייכם, ויעזרו לכם לאזן את לחץ הדם במהירות:

1. הפחתה בצריכת המלח

הקשר בין לחץ דם גבוה לצריכה גבוהה של נתרן הוכח כבר מזמן, ולכן הטיפ הראשון להורדת לחץ דם יהיה הפחתה בצריכת המלח. לצערנו, המזון שלנו עמוס במלח ורובינו רגילים לבזוק מלח על כל ארוחה שמונחת לפנינו. הפתרון הוא לנסות ולהפחית את המלח בהדרגה עד כדי הפסקה מוחלטת, וכמובן להימנע ככל האפשר ממאכלים עתירי נתרן, כמו מזונות תעשייתיים ומעובדים ואבקות מרק.

2. הפחתת רמת הסטרס בחיי היומיום

אחד הגורמים ללחץ דם גבוה עשוי להיות קשור ללחץ היומיומי שכולנו חווים. כשאנחנו לחוצים, הגוף מגיב בהתאם ולחץ הדם שלנו עולה. כדי לנסות ולטפל בבעיה הזו, נסו שיטות הרגעה כמו יוגה או מדיטציה, ועל הדרך כדאי גם לתרגל נשימה נכונה. אם נכנסתם למצב מלחיץ, קחו כמה נשימות עמוקות ומרגיעות ואל תתנו ללחץ להשתלט עליכם – זה יפגע רק בכם.

3. אימוני ספורט מתונים


פעילות גופנית הוכיחה את עצמה כמפחיתה בלחץ דם גבוה, ולכן חשוב להתמיד באימונים קבועים. האימונים צריכים להיות מתונים (כדאי להתייעץ עם מאמן או רופא) אך בתדירות גבוהה, בין שלוש עד ארבע פעמים בשבוע. את התוצאות תראו בהקדם, וגם ההרגשה הטובה לא תאחר לבוא.

4. הפחתת מזונות מעובדים והעדפה של פירות וירקות

מזונות מעובדים רוויים בנתרן ובשומן. את מגרעותיו של הנתרן כבר הזכרנו, והשומן ידוע כמגדיל את הסיכון למחלות של כלי הדם וביניהן לחץ דם גבוה. על פני המזונות המעובדים תנו העדפה לפירות ולירקות. פירות וירקות מכילים חומרים צמחיים המסייעים לשמור על כלי הדם, וכן מכילים סיבים תזונתיים התורמים גם הם להורדת לחץ הדם. תזונה נכונה כזו תעשה פלאים ללחץ הדם שלכם.