במקום לקנות: 4 מוצרי טיפוח שאפשר להכין ממצרכים שיש בבית

1,060 צפיות

 לא תאמינו כמה פשוט להכין שמפו, מרכך ועוד מוצרי קוסמטיקה בבית • לא תאמינו עד כמה כסף זה יכול לחסוך ועד כמה הגרסא הטבעית של המוצרים היא יותר בריאה • כמה הסברים והדגמות כיצד להכין לבד את מוצרי הטיפוח הבסיסיים והשימושיים ביותר

הכנת מוצרים טיפוח טבעיים היא הטרנד החם של השנים האחרונות והוא הולך וצובר תאוצה בכל רחבי העולם. אם גם אתם תכינו את המוצרים האלו בבית בכוחות עצמכם ותבחרו לא לקנות את המוצרים האורגניים או הטבעיים המקבילים שלהם בחנויות, תוכלו להגיע לחיסכון כולל של 500₪ בשנה על הקנייה שלהם. אם תהפכו את הייצור העצמי של המוצרים להרגל תוכלו לחסוך במשך חמש שנים עד כ-2000₪. בועשר שנים תוכלו לחסוך 5000₪.

הנה רעיונות והסברים כיצד להכין מוצרי טיפוח בסיסיים שכל אחד יכול להכין בבית, ופירוט של כמה כסף הכנה של בקבוק או שפופרת של מוצר כזה או אחר, יכולים לחסוך לנו לאורך זמן (לפי שימוש ממוצע במוצר זה במשך שנה שלמה).

למה כדאי להכין לבד מוצרי טיפוח וקוסמטיקה?

עלות המרכיבים של המוצרים שנכין בבית תסתכם בסופו של דבר בעלות נמוכה יותר מאשר העלות של קניית מוצרים אלו בחנות. בהכנה לבד של המוצרים האלו נוכל להגיע לחיסכון של 8 עד 40₪ לכל מוצר.

חברות קוסמטיקה מוסיפות תג מחיר גבוה מאוד על מחיר הייצור של המוצרים שלהם – בגלל שהם מוכרות לנו מותגים. בעלות מוצרי הקוסמטיקה שאנחנו קונים בחנויות צריך לכלול את עלות ייצור המוצר, עלות האריזה שלו והשיווק שלו לחנויות ועוד הרבה עלויות נוספות.

אם אתם רוצים להשתמש במוצרי קוסמטיקה אורגניים בשביל להימנע מכימיקליים מסוכנים, תמצאו את עצמכם משלמים פי 4 או פי 5 יותר מהעלות של מוצרי קוסמטיקה רגילים.

ניתן להימנע מהכימיקליים הלא בריאים והרכיבים הלא בריאים של מוצרי הקוסמטיקה הרגילים על ידי ייצור של מוצרים קוסמטיקה טבעיים בעצמנו בבית – דבר אשר יאפשר לנו לחסוך כסף רב על קנייה של מוצרי קוסמטיקה אורגניים – שהם יקרים מאוד.

כימיקליים שאושרו על ידי רשויות הבריאות ונמצאים בשימוש נפוץ במוצרי קוסמטיקה יכולים להיספג דרך העור לתוך מחזור הדם שלנו והם יכולים לגרום לאלרגיות, בעיות פוריות ולפי מדענים מסוימים גם לסרטן – למרות שהשערה אחרונה זו לא אוששה באופן מוחלט במחקרים.

סיבה נוספת שבגלל כדאי לייצר לבד את מוצרי הטיפוח שאנחנו משתמשים בהם היא שבטווח הארוך זה יכול לסייע לנו לחסוך על הוצאות הקשורות לבריאות האישית שלנו.

כאשר הגוף שלנו יהיה חשוף לפחות חומרים רעילים על בסיס יומיומי, הסיכון שלנו לחלות בבעיות בריאות הקשורות לחומרים אלו יפחת.

המשמעות של פחות חומרים רעילים היא בריאות טובה יותר בטווח הארוך. המשמעות של בריאות טובה יותר היא שנצטרך להוציא הרבה פחות כסף על טיפוליים רפואיים.

 1. שמפו לשיער – שניתן להכין לבד – בתוך 5 דקות

מרכיבים (מקור):

שלושת רבעי כוס חלב קוקוס טבעי

כוס אחד של נוזל סבון טבעי

הוראות הכנה:

לערבב את כל המרכיבים ביחד בבקבוק ריק ופשוט להתחיל להשתמש.

חיסכון: העלות הכללית של חיסכון ששימוש בשמפו טבעי בייצור עצמי יכולה להביא לנו בשנה אחת היא של 70 ₪.

השימוש במוצר מומלץ מאוד לנשים ולגברים שרוצים שיער בוהק, זוהר ונעים למגע.

2. מרכך שיער להכנה ביתית

מרכיבים (מקור):

2 כוסות מים
2 כפיות של חומץ סיידר תפוחים
20 טיפות של שמנים חיוניים

הוראות הכנה:

לשפוך את כל המרכיבים לבקבוק ספריי ריק ולערבב אותם ביחד. לאחר שזה מוכן אפשר לשים המרכך על השיער ולהשאיר אותו עליו במשך חמש דקות ואז לנקות את השיער באופן יסודי עם מים.

חיסכון: העלות הכללית שחיסכון ששימוש במרכך טבעי בייצור עצמי יכולה להביא לנו בשנה היא של 60₪ בשנה. השימוש במוצר יכול לסייע לכל אחד ליהנות לשיער חלק בלי קשרים ובעל מראה טבעי ובוהק.

 

3. קרם הגנה נגד השמש

מרכיבים (מקור):

חצי כוס שמן זית
רבע כוס שמן קוקוס
רבע כוס שעוות דבורים

הוראות הכנה:

לערבב ביחד את כל החומרים בצנצנת. למלא סיר בגודל בינוני במים ולהרתיח אותם.לשפוך את המים מהסיר לתוך הקומקום לאחר רתיחה. לאחר שכל המרכיבים מתחילים לנמס יש לערבב מדי פעם את הצנצנת. בסוף צריך לשים את הקרם בצנצנות קטנות ולהשתמש בו.

השימוש במוצר מומלץ למי שאוהב להיות בחוץ ורוצה ליהנות מהגנה מלאה בפני קרני השמש וכמובן לחסוך על הדרך.

חיסכון: העלות הכללית שחיסכון בשימוש בקרם הגנה טבעי בייצור עצמי יכולה להביא לנו היא של 120 ₪.

4. שפתון נגד יובש לשפתיים

מרכיבים (מקור):

3 כפיות שעווה של דבורים

2 כפיות חמאת שיאה

4 כפיות שמן זית

10 טיפות של שמנים חיוניים

הוראות:

יש להשתמש בכלי זכוכית שבטוח להשתמש בו במיקרוגל. יש לשים בתוך הכלי את כל החומרים מלבד השמנים החיוניים ולחמם אותם במשך 30 שניות בכל פעם במיקרו עד שהן נמסות והופכות לעיסה אחת. לאחר מכן יש להוסיף את השמנים החיוניים. לאחר מכן יש למזוג את התמיסה שהתקבלה לשפורפרות קטנות ולתת לתמיסה להתקרר. לאחר שהתמיסה התקררה אפשר להתחיל להשתמש בה.

חיסכון:

שפתון טבעי ליובש בשפתיים בייצור עצמי יכול להביא לנו לחיסכון של 50₪ בשנה. השימוש במוצר מומלץ לכל מי שנמאס לו משפתיים יבשות ורוצה שפתיים חלקות ללא פצעים.

לסיכום ניתן לומר שהכנה של מוצרי טיפוח טבעיים אף לא הייתה קלה ופשוטה כל כך כמו שהיא היום. בהחלט שווה להכין לבד את מוצרי הקוסמטיקה והטיפוח שאנחנו משתמשים בהם בגלל המון סיבות, ולא רק בגלל החיסכון הכלכלי, אלא גם בגלל השיפור שמוצרים טבעיים אלו יכולים להביא לבריאות שלנו ולהפחתת החשיפה שלנו לחומרים רעילים במשך הזמן. הכנת מוצרי טיפוח אלו לבד יכולה להיות חוויה מהנה מאוד שתספק לנו הנאה, מוצרי טיפוח זולים והכי חשוב בטוחים לשימוש!

 המאמר פורסם במקור באנגלית. למאמר המקורי:
https://www.pricecapsule.com/health/beauty-products-you-can-make-at-home.html