בשר, גבינות ויין אדום- איך קורה שהצרפתים הם האנשים הבריאים ביותר, למרות אורח חייהם?

הכירו את הפרדוקס הצרפתי: עם שחי על תזונה של גבינות שמנות, יין, קרואסונים, ובשר - הרגלי תזונה שנחשבים כגורמים למחלות לב - הוא דווקא בעל מיעוט תמותה ממחלות כאלו ובנוסף חי יותר מהממוצע ונחשב לרזה ומחוטב. אז לא, זה לא קשור לריצות בוקר על שדרת השאנז אליזה, מסתבר שדווקא התזונה הייחודית של הצרפתים היא האס שלהם! רוצים גם? הנה הדרך שלכם לאמץ את אורח החיים המיוחד של הצרפתים תוך כדי לגימת יין אדום ואכילת באגט - עכשיו רק תאמצו את המבטא הנכון, ובון אפטיט!
806 צפיות
  1. מנות קטנות – אם הייתם בצרפת, כנראה שרציתם להכיר את החוצפה הישראלית שלכם למלצר שהביא לכם מנה בגודל של זית במחיר מופקע. אבל זה ידוע שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואחרי שתאכלו את המנה הקטנטונת הזו תגלו שוואלה, אתם שבעים וזה גם היה טעים לאללה. מחקרים מראים שככל שיהיה לנו יותר אוכל בצלחת – נאכל אותו, וזה לא משנה אם אנחנו כבר שבעים או לא; זו הסיבה שהאמריקאים נראים כמו שהם נראים והצרפתים נראים כמו שהם נראים…

  2. יין אדום – וכמה שיותר, יותר טוב. ארוחה צרפתית לא שלמה בלי כוס של יין, וצרפתי ממוצע שותה לא פחות מ-48 ליטר יין אדום בשנה! צריכה מבוקרת של יין על בסיס יומי מגנה על גוף האדם, גורמת לעליית רמת הכולסטרול הטוב, מעלה את איכות הקרישה והזרימה של הדם ומקטינה את הגורמים להזדקנות תאים, סרטן, סכרת ועוד מחלות כאלו ואחרות – בקיצור, יין משמח לבב אנוש וגם את גופו. לצערנו, לא כל אחד יכול ללגום כמויות בלתי נדלות מהמשקה הנפלא הזה.

  3. שעות קבועות לארוחות – הצרפתים אוכלים לפי הספר, ארוחת בוקר, צהריים וערב, ובדרך כלל לא מנשנשים בין ארוחות (כן, גם לא את חבילת השוקולד שיושבת לך עכשיו על השולחן). הצרפתים בסדר עם להיות קצת רעבים בין ארוחות, וגילו את סוד הקסם – אוכל הכי טעים כשמגיעים רעבים.

    4. גבינה שמנות – צרפתים צורכים גבינות שמנות באופן יומיומי – כ26 ק"ג בשנה, ליתר דיוק. למרות הדעה הרווחת, גבינות יעילות בהורדת לחץ דם, תורמות לבריאות המעיים ומסייעות בהגנה מפני מחלות לב, וכמה שיותר מסריח – יותר טוב!

    5. קחו את הזמן – קצב החיים המהיר שלנו משפיע עלינו גם כשאנחנו אוכלים, ואם תחשבו כמה זמן לוקח לכם לאכול ארוחת צהריים, כנראה שתגיעו לספרה קטנה מדי של דקות. אבל הצרפתים יודעים לחיות נכון, ומחקרים מראים כי צרפתים מבלים לא פחות משעתיים ו22 דקות בכל יום(!) באכילה. מעבר לחוויה התזונתית, אכילה איטית היא בריאה יותר ומתעכלת טוב יותר. אז פעם הבאה, קחו את הזמן ותהיו צרפתים. המייל הדחוף שאתם צריכים לשלוח ימתין.