ìäåñéó ùåøä ùì lead áãó úåãä

5 טיפים לנהיגת לילה בטוחה

818 צפיות

נהיגת לילה הינה נהיגה קשה ומסוכנת: לרב, אנו עייפים ותנאי הראות הקשים פוגעים משמעותית ביכולות הנהיגה שלנו. מה ניתן לעשות בכדי להימנע מתאונות דרכים מרגע שהשמש שוקעת? קבלו טיפים לנהיגת לילה שיכולים להציל חיים

1. הישארו ערניים- סגנון החיים הקצבי והעמוס שלנו גורם לנו לעייפות ותשישות. עם רדת החשיכה, רמת האנרגיות בגוף יורדת וכך גם רמת החדות ומהירות התגובה שלנו. מרגישים קצת עייפים? עצרו באופן מידי להתרעננות בצד הדרך. שתו מים קרים והרטיבו את הפנים.

בחורף, השתדלו לא להדליק את החימום בתא הנוסעים כיוון שהאוויר החם גורם לנמנום. פתחו חלון והכניסו אוויר לחלל המכונית.

2. אל תסמסו – הניחו את הטלפון הנייד בצד ואל תתפתו לענות למסרונים או לגלוש בו בזמן הנהיגה. במדינה בה הסטטיסטיקה מראה כי ל-99.8% מאזרחי ישראל יש לפחות מכשיר סלולרי אחד, נתוני משטרת ישראל מעלים נתונים מדאיגים הממחישים שגם בנהיגה קשה לנו להתנתק. 20% מההרוגים בתאונות דרכים בכל שנה, קיפחו את חייהם כתוצאה משימוש במכשיר נייד תוך כדי נהיגה. אז נכון, לעיתים משתלט עלינו רצון עז לבדוק את תוצאות משחק הכדורגל בו השתתפה הקבוצה אותה אנו אוהדים או לבדוק מי שלח לנו מסרון… זה יחכה לכם עד שתגיעו ליעד. מבטיחים.

3. בדקו את בטיחות הרכב- פנסי הרכב הם אביזרי בטיחות בעלי חשיבות עליונה, במיוחד כאשר מדובר על שעת לילה. ללא הקפדה על שימוש נכון בהם תהיה סכנה קיומית לנהגים בכביש. לכל פנס ברכב מטרה שונה – ישנם פנסים המשמשים לנסיעה רגילה בשעות החשכה ובמשך חלק ניכר מהשנה גם בשעות היום, ישנם פנסי ערפל המשמשים אותנו בסביבה חשוכה או בעלת ראות לקויה, וישנם גם אורות ברקס, בלימה, איתות וכדומה. וכולם גם יחד – משמעותיים ביותר ועלינו לדאוג כי הם תקינים לשימוש בכל זמן.

4. הימנעו ממהירות מופרזת, על אף עומסי התנועה הדלילים- לרב הנהגים ישנה נטייה להגברת מהירות הנסיעה בשעת הלילה כיון שהדרכים אינן עמוסות. זוהי טעות מסוכנת העלולה לגבות קורבנות רבים. נסיעה מהירה מעלה משמעותית את הסיכוי לתאונות דרכים. סעו במהירות המותרת גם כאשר הדרכים פנויות והיו מוכנים תמיד לבלימה בשעת הצורך.

5. התקינו מערכת התרעה בעלת רדאר למניעת תאונות- כיום קיימת מודעות רבה למערכות ההתראה לרכב, שנועדו לצמצם תאונות ונזקיהן. המערכת מזהה סטיות בגין אי שמירת מרחק או נהיגה מסוכנת, ומתריעה על כך לנהג באופן מידי. בעולם של הסחות דעת כה רבות, מדובר בפתרון הכרחי למניעת תאונות דרכים. המערכת מתבססת על רדאר בשילוב מצלמות למתן התרעות מהימנות בזמן אמת ובכל תנאי מזג אוויר. ביכולתה לזהות כלי רכב במרחק של עד 140 מטרים, ולספק לנהג מסרים קוליים וחזותיים בתוך חלקיקי שנייה מעת קבלת ההתרעה.

חשוב לבדוק כי המערכת אכן כוללת את הרדאר שחיישניו הם בעלי יכולת קליטה וזיהוי סכנות בכביש ולא רק מצלמה, כפי שמציעות מערכות מסוימות, כיוון שיכולת ראות המצלמה יורדת בצורה משמעותית בתנאי חושך, ערפל וגשמים.

לאחרונה הודיע שר התחבורה כי בכוונתו להעמיק את ההטבות לנהגים שיתקינו את המערכות האלה ולהעניק הנחה משמעותית של עד 30% במחיר הרישוי השנתי ברכבים בהם תותקן מערכת למניעת תאונות דרכים. מערכות אלה חשובות במיוחד ברכבים המשמשים נהגים במגוון גילאים, לרבות נהגים צעירים, וחסרי ניסיון. זאת משום שהן מתריעות על נהיגה מסוכנת ומסייעות לנהגים החדשים לרכוש הרגלי נהיגה בטוחים.

סעו בזהירות.

לבדיקת התאמת המערכת לרכבכם, מלאו את הפרטים ונציג מומחה יחזור אליכם











    לקבלת מידע שיווקי בנוגע לכתבה זאת ובהתאם לתקנון האתר ולתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות, השאר פרטיך