למה הכי משתלם להשקיע בנדל״ן במנהטן

716 צפיות

השקעה בנדל"ן במנהטן היא בהחלט השקעה טובה ומומלצת עבור אוהבי תשואות. הביקוש והמחירים גבוהים בהתאם, והרבה מעל למוצע בפועל בעיר.

אם יש מקום בעולם בו כמעט תמיד יהיה כדאי להשקיע בנדל"ן, זו העיר ניו יורק. מדובר באחת הערים הכי שוקקות חיים בעולם, עם עושר תרבותי, חברתי וכלכלי לא מהעולם הזה. קניית נדל"ן בה היא כנראה אחת ההשקעות הבטוחות והחכמות שתוכלו לעשות בחייכם – הרי גם אם כל העולם יקרוס כלכלית, כנראה שמנהטן תהיה בסדר ותמשיך להתנהל כרגיל.

מעבר לכך, היא דורגה ידי דו"ח של ה- wealth report שנעשה על ידי Knight Frank כמקום המשתלם ביותר להשקיע בנדל"ן ל-2016. בעוד ששוק הנדל"ן בארצות הברית לא היה הכי יציב בשנים האחרונות, מחירי הנדל"ן במנהטן נשארו גבוהים ויציבים לאורך כל התקופה.

אז כן, השקעה בנדל"ן במנהטן היא בהחלט השקעה טובה ומומלצת עבור אוהבי תשואות. הביקוש והמחירים גבוהים בהתאם, והרבה מעל למוצע בפועל בעיר. בניו יורק ומנהטן בפרא ישנם אופציות לסוגי הנדל"ן שונים בהם אפשר להשקיע – מבניינים ישנים, משופצים ועד למבנים חדשים לחלוטין שנבנים ממש במרכז העיר מידי שנה, וכדאי לקחת את כל האופציות בחשבון לפני שסוגרים את העסקה.

shutterstock_143046154

בנוסף, אחד הפקטורים החשובים ביותר הוא האזור בו תשקיעו בנדל"ן בניו יורק. שכונת הארלם המפורסמת למשל, היא אחת השכונות אשר נמצאות בעליית מחירים כבר מ-2014. רק בשנה האחרונה שוק הנדל"ן חווה שם עלייה של יותר מ-20% כתוצאה מבניית בנייני מגורים חדשים באזור.

ואם כל זה לא הספיק לכם, הנה עוד כמה סיבות למה כדאי להשקיע בנדל"ן, דווקא בניו יורק:

1. בגלל מספרים

בניו יורק גרים 1.7 מיליון אנשים שמרוויחים משכורת ממוצעת של 100 אלף דולר בשנה ומשלמים בממוצע 3500$ בחודש על שכירות, ויש רק 850 אלף דירות למגורים.

ובכל זאת, ברבע הראשון של 2015 רק 5200 דירות (קצת יותר מ0.5%) הוצעו למכירה – שיא היסטורי נמוך, ולמה? כי בניו יורק רוב האנשים שוכרים דירות, בדיוק כמו בתל אביב – יותר מ-75% מהדירות בניו יורק מושכרות בחמשת רובעי העיר, כמעט כולן דירות. בשוק בו ההיצע נמוך והביקוש גבוה, המחירים וודאי יעלו בשנים הקרובות וזו הסיבה שעכשיו זה הזמן הטוב ביותר להשקיע בניו יורק בשוק הנדל"ן.

בניו יורק יש שמש 234 יום בשנה, והיא נחשבת לעיר מאוד שמשית ונעימה! יש בניו יורק 4 עונות בשנה (אבל באמת, לא כמו בישראל) ואפילו יורד שלג בחג המולד!

בנוסף, זול יותר לקנות דירה בניו יורק מאשר בהרבה מקומות בעולם! ניו יורק יותר מדורגת כיום כעיר התשיעית היקרה בעולם אחרי טוקיו (8), פריז (4) ומונקו (1).

2. בגלל העיר

כמו שאתם כבר יודעים, ניו יורק היא אחת הערים המגניבות ביותר בארצות הברית ובעולם בכלל. בני יורק גרים אנשים מכל רחבי התבל אשר מביאים איתם גיוון עצום בצורת מסעדות אתניות טעימות, ברים ייחודיים ואינסוף דברים מגניבים לעשות. זו אחת הערים המתוירות ביותר בעולם עם יותר מ- 50 מיליון מבקרים שמוציאים בה 70 ביליון דולר בשנה!

מעבר לכל הגיוון התרבותי וחברתי, ניו יורק היא גם אחת ממרכזי העסקים התוססים בעולם, עם הכי הרבה חברות Fortune 100 בארצות הברית. ניו יורק גם נחשבת לבירת האופנה של ארצות הברית שמעסיקה 5.7% מהאוכלוסייה.

ולא נשכח שניו יורק היא גם עיר של סטודנטים עם חלק מהאוניברסיטאות הכי נחשבות ומיליון סטודנטים שגרים בה מידי שנה.

shutterstock_45380950

3. בגלל התשואות הגבוהות

במידה ותקנו דירה בניו יורק ותחליטו להשכיר אותה לאחרים, הדירה באופן וודאי תייצר עבורכם רווחים. החזר טיפוסי נטו על דירה בניו יורק היא בין 2.50 – 3 דולר לכל 1000 דולר שתשקיעו כלומר רווח נטו של 3-3.6%.

לסיכום. ניו יורק היא כנראה אחת הערים בהן הכי כדאי לשקול להשקיע בנדל"ן, זאת במידה ויש לכם אפשרות כלכלית כמובן. היא מסתמנת כאחת הערים היציבות ביותר כיום, בעולם שנמצא במצב כאוטי מבחינה כלכלית וביטחונית .