האמא סובבה לרגע את הראש לילדים שהרעישו במושב האחורי. לא תאמינו איך זה נגמר!

981 צפיות

ילדים, תהיו בשקט!" ילדים תהיו בשקט או שאני עוצרת את האוטו עכשיו! הורים, אתם בטח מכירים את המצב המלחיץ והלא כל כך נעים שאתם נוהגים ברכב והילדים הקטנים במושב האחורי צועקים, משתוללים ועושים בלגן.

12

שתי שניות יכולות להיגמר באסון

"ילדים, תהיו בשקט!" "ילדים תהיו בשקט או שאני עוצרת את האוטו עכשיו!" הורים, אתם בטוח מכירים את המצב המלחיץ והלא כל כך נעים שאתם נוהגים ברכב והילדים הקטנים במושב האחורי צועקים, משתוללים ועושים בלגן. לאימא אחת מקריית שמונה שבדיוק הסיעה מוקדם בבוקר את שני ילדיה, בן ה-6 ובת ה-4 לבית הספר ולגן, זה כמעט הסתיים באסון. לאחר סידורי הבוקר הרגילים והכנת הילדים ליום הפעילות, ציידה אותם בארוחות צהריים ו"העמיסה" אותם במושב האחורי, כשהיא מתכננת להוריד אותם בבית הספר ובגן ולמהר לעבודתה במשרד. כנראה שבאותו בוקר הילדים היו רועשים מהרגיל, כי מהר מאד האם נאלצה לגעור בהם. אך כל הפצרותיה ואיומיה היו לשווא, כולל הבקשה שיהיו בשקט או ש"בסוף אימא תעשה תאונה". לבסוף היא סובבה את הראש אחורה כדי להשתיק אותם אחת ולתמיד, כשרכבה ממשיך לנסוע במורד הרחוב. אלו היו שתי שניות שכמעט הסתיימו בתאונה הרת אסון. בדיוק באותם רגעים רכב שנסע בנתיב השמאלי אותת לחזור ימינה לנתיב שלה והחל לזלוג לנתיב הימני, בעוד האם עסוקה עם ילדיה הרועשים ולא מבחינה כלל בסכנה. למזלה הרב, בעלה, שיבדל לחיים ארוכים, התקין ברכב מבעוד מועד מערכת משוכללת למניעת תאונות שהחלה מיד לצפצף. ההתראה הקפיצה את האם (וגם הילדים השתתקו בין רגע) שסובבה את ראשה חזרה קדימה וברגע האחרון בלמה את הרכב לפני שהוא מספיק "להיכנס" ברכב שנכנס מקדימה בפתאומיות לנתיב שלה. למרבה המזל, מקרה זה הסתיים בטוב, והכל הודות לאמצעי בטיחות מתקדמים שהותקנו ברכב.

מערכת למניעת תאונות מצילה חיים

מערכות התראה למניעת תאונות צוברות פופולריות גדולה בקרב נהגים בארץ ובעולם. אפשר למנות אינספור סיבות הגיוניות מדוע חיוני להתקין אחת כזאת בכל רכב. נהגים רבים מאבדים את כושר הריכוז שלהם עקב סיבות שונות ומשונות במהלך הנהיגה. אם זה עייפות של מי שעולה על הכביש מוקדם מאד בבוקר, לאחר שלא ישן מספיק שעות, או לחילופין עייפות מצטברת של יום עמוס בפגישות ועבודה מאומצת. חוסר ריכוז בנהיגה יכול להיגרם גם כתוצאה מהפרעות סביבתיות בתוך הרכב, ילדים קטנים שעושים רעש, ויכוח קולני בין בני זוג, או סתם חברים שפורקים כל עול, שרים בקול רם, או סתם עושים רעש שעלול להפריע לנהג. כמובן שבמקרים רבים האשמה אינה בנהג הרכב אלא בנהגים מסביב. כאלו שנוהגים בפראות וסוטים מהנתיב ישר לנתיב שלך בלי לאותת, או בולמים בפתאומיות לפניך. אלו יכולים להיות נהגי אופניים או קטנועים כמו גם נהגי משאיות ואוטובוס. לעיתים מדובר בהולך רגל שקופץ לכביש או מישהי שעסוקה לסמס לחברה בזמן שהיא חוצה באור אדום. אינספור מקרים מסוכנים שעלולים להסתיים באסון – ובכולם נדרשת תשומת לב גבוהה וערנות מוגברת מצד נהג הרכב. במקרים שכאלו טוב ומומלץ שיהיו מותקנים ברכב עזרי בטיחות מתקדמים שיסייעו למנוע את התאונה מבעוד מועד. היום, קיימות מערכות מניעת תאונות משוכללות שתוכננו ונבנו במיוחד כדי להתריע ולהזהיר את הנהג על כל מקרה שעלול לסכן את שלומו ואת שלום הנוסעים וגם את שלומם של האנשים האחרים על הכביש.

בטיחות שמוזילה גם את ביטוח הרכב

הדור הבא של מערכות למניעת תאונות משלבות מכ"ם ומצלמה הסורקים ללא הרף את הכביש ואת סביבת הרכב בעודו נוסע. המערכת מתריע בצורה ויזואלית וקולית בכל מצב סכנה של אי שמירת מרחק או מעבר נתיב ללא איתות, ותוך חלקיק השנייה יכולה להפוך מצב קריטי שעלול להיגמר בתאונה קלה או תאונה קשה חלילה, למצב שבו כולם יצאו ללא פגע, כולל כלי הרכב עצמו. זה רלוונטי ועובד בכל תנאי ראות ובכל תנאי מזג אוויר, ואלו בדיוק אותן שתי שניות שמבדילות בין חיים או מוות לעיתים רבות. יתרה מכך, התקנת מערכת למניעת תאונות מקנה הנחה משמעותית בביטוח החובה לרכב ברבות מהחברות המבטחות כיום בישראל. בשביל אותה אימא שלא נזהרה כמובן שההוזלה בביטוח הייתה מינורית לעומת התאונה הקשה שלמזלה נמנעה, אך עם מחירי הביטוח שרק הולכים ועולים זה יתרון שיכול להיות משמעותי לנהג הממוצע. בכל מקרה, תמיד סעו בזהירות ובאחריות כשההגה בידיים שלכם.

 

תתחילו לנסוע בראש שקט עם הילדים. מלאו את הפרטים שלכם ונציג יחזור אליכם בהקדם











    לקבלת מידע שיווקי בנוגע לכתבה זאת ובהתאם לתקנון האתר ולתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות, השאר פרטיך