למה אנחנו לא מבינים במשכנתאות, וכמה כסף אנחנו מפסידים מזה?

919 צפיות

על פי סקר גאוקרטוגרפיה, למעלה -מ80% מהאנשים אינם מבינים מספיק בנושאים הפיננסים היומיומיים שלהם, נמנעים מלעסוק בהם, ומפסידים כתוצאה מכך כסף רב.

בבית הספר לימדו אותנו מקצועות כמו היסטוריה, תנ״ך וחינוך גופני שברובם, אנחנו לא באמת משתמשים. משום מה, דווקא את הדברים החשובים, שבאמת נצטרך להשתמש בהם, לא מלמדים. בעידן המודרני בו כסף מנהל את חיינו, הייתם חושבים שהגיוני ללמד ילדים שיעורים בניהול כלכלי נכון, פנסיה ומשכנתאות, אבל במקום, אנחנו מוצאים את עצמינו כאנשים בוגרים ללא כל מושג בנושאים האלה, למרות שהם אלו שמנהלים אותנו, את אורך חיינו שלנו ואת רמת האושר שלנו בחיים.

לא רק שלא מלמדים אותנו את הנושאים האלה, הם גם כאלה שתמיד נשארים מאוד עמומים ולא מובנים. למה? כי ככה הם רוצים שזה יהיה. כל עוד אתם לא יודעים כמה אתם אמורים לשלם על הביטוח שלכם, הם יכולים להמשיך להרוויח על חשבונכם סכומי עתק, בלי שאתם מודעים לכך. נוח לבנקים, לחברות ביטוח ופנסיה ולכל הגופים הכלכליים בישראל, להגיד לכם בדיוק את מה שאתם רוצים לשמוע, ולהשמיט את החלקים החשובים שבסופו של דבר, עולים לכם הרבה יותר כסף ממה שאתם אמורים לשלם. והמצב גרוע יותר מכפי שאתם חושבים – על פי סקר גאוקרטוגרפיה, למעלה -מ80% מהאנשים אינם מבינים מספיק בנושאים הפיננסים היומיומיים שלהם, נמנעים מלעסוק בהם, ומפסידים כתוצאה מכך כסף רב.

shutterstock_174265457

מאיפה אנחנו כרגע מקבלים את המידע הרלוונטי בנוגע להחלטות כלכליות?

  • אינטרנט: אנו "טובעים" בכל המידע הלא רלוונטי שנמצא באינטרנט,שברובו מפורסם על ידי אותם הגופים בעלי אינטרסים, יחד עם המון תשובות סותרות ומבלבלות.
  • אנשי מקצוע: מאנשי מקצוע שלרוב עובדים עבור הגופים האלה ולא באמת יעניקו לכם מידע אובייקטיבי או מועיל.
  • משפחה: מזה במשפחה שתמיד יודע הכי טוב. רק תזכרו לשאול את עצמכם אם הוא באמת רואה את כל התמונה הרחבה?

אבל לרוב, גם אם תרכשו את הידע הנחוץ לכם בדרכים הללו, יהיו עדיין דברים שלא יספרו לכם ושיכולים לחסוך לכם המון כסף. כדי המחיש זאת, הנה 2 עובדות מעניינות, שישנו את הדרך שהתייחסתם לכל נושא המשכנתאות עד היום:

  1. שוק יועצי המשכנתאות אינו נמצא תחת רגולציה: כל אחד יכול להיות יועץ משכנתא, גם ללא ההכשרה הנכונה. מעבר לכך, במקרים של מחזור יש אינטרס רב ליועץ המשכנתא להראות לכם כמה רווחי המחזור יכול להיות, כי הוא מרוויח על כל מחזור שלכם בין 5,000 ל10,000 שח.
  2. לממחזרי המשנכתא: אין סיבה לפחד מקנסות מהבנק בשלב המחזור. כאשר יש קנס לפירעון ולמחזור המשכנתא הקיימת, נתון זה מעיד על היתכנות גדולה להוזיל משמעותית את עלויות המשכנתא. הבנק לא אוהב שפוגעים לו ברווחיות ולכן מחייבים בקנסות כדי למנוע מחזורים.

shutterstock_407325712

בתחום הפיננסי, כל נושא הוא עולם בפני עצמו. גם אם קיבלנו עצה טובה, ברגע שאין לנו את כל הידע ההכרחי, אנחנו לא תמיד יודעים על מה מחתימים אותנו, וכך קורה שאנחנו מתכוונים למשהו אחד אבל חותמים על משהו אחר לחלוטין. זו הסיבה שלרוב, אנחנו מוצאים את עצמנו משלמים הרבה יותר כסף ממה שבאמת היינו צריכים. אבל אין סיבה שנמשיך לשלם סכומי עתק סתם.

כיום יש הדרכות קצרות של רק מפגש אחד, ללא צורך להתחייב למספר רב של מפגשים או לשלם אלפי שקלים על קורסים ארוכים . בהדרכה כזו תוכלו לבחור את התחום שאתם רוצים וללמוד רק את הנושאים החשובים באמת  – מה חייבים לדעת, ממה להיזהר ואיך לחסוך אלפי שקלים בשנה ,כי כשיש לנו ידע אנחנו תמיד נשלם פחות !

רוצה גם לדעת ממה להיזהר ואיך לחסוך אלפי שקלים בשנה? השאירו פרטים לקבלת מידע נוסף